Dagens hemmelige oppussingsprosjekt

Etter å ha surret hjemme i 5 uker uten å se folk har hodet kokt over i nye oppussings ideer. I 2015 ønsket jeg meg en kontrastvegg i stein, og jeg la skiferstein i stuen. Den er for all del tøff men jeg skal pent innrømme at jeg angret etter et års tid. Først og fremst fordi det legger seg så mye støv der. Nå som huset er prioritert igjen ble skiferveggen en av tingene jeg ville endre. Men det er ikke bare-bare å rive ned en slik vegg. Jeg ville derfor “shine” den litt opp med maling! Så klart uten å informere mannen 😉

 

Idag ble derfor sminkekosten lagt bort for malekosten og jeg må bare si en ting, DET VAR EN DRITTJOBB. Jeg undervurderte dette prosjektet til de grader og trodde jeg skulle bli ferdig med første strøk på et par timer.

 

 

Her var jeg 3 timer inn, og jeg begynte å lage små firkanter som “del-mål” for minipause. Herlighet for en pirkejobb!

 

 

Dette trynet hadde store planer om å nyte sommer idag og få unna litt instajobb fra solsengen. Slik ble det altså ikke.

 

Men arbeidslysten skal det ikke sies noe på, og resultatet ble slik, 5 timer senere etter første strøk:

Det var verdt jobben, selvom jeg må gjennom et strøk til. Hele stuen fikk et helt nytt preg og lysnet skikkelig opp. Det er pirkejobb og noe man må sette av mye tid på, men fy søren som jeg anbefaler å slå til med samme om du har en stein eller murvegg du ønsker en forandring på. Malingen som er brukt er bomull, samme som listene våre.  Jeg spurte malebutikken om maling til stein og trengte ikke grunne først. Så får jeg innrømme at jeg ga meg mens leken var god for en time på solsengen idag allikevel…

Haha! Fortsettelse følger…. Ett stykk oppgitt mann kom hjem og ristet på hodet sitt. Jeg tror han har gitt opp å gi prosjektene mine en reaksjon.

 

Hva syntes dere om resultatet så langt?

29 kommentarer

Siste innlegg