HELT UPERFEKT

Så var tiden her igjen. Det norske folk får endelig smaken på sommeren igjen etter en lang vinter. Vi har siden september pakket oss inn i plagg på plagg, kosedresser og ull. Men nå er det bikinisettet og shortsen som skal fram. Det tar ikke mange timene før sosiale medier kryr av årets første sommerminner. Kanskje forbildet ditt står der i sin beste vinkel? Vi ser bilder med fokus på kropp, masse kropp. Både fra private og fra kleskjeder. Cubus, Bikbok ++ reposter alle bikinibilder på Instagram av veltrente flotte damer. Mens du selv står der foran speilet og tar på fjorårets bikini. Det knyter seg i magen. Du er ikke veltrent. Du ser ikke ut som noe reklameplakat. Du er definitivt ikke en av de som kunne postet et bikinibilde. Tvert imot, du er typen som helst vil unngå vise deg selv blant nær familie.

Men vet du hva? Du er ikke alene. Og jeg skal love deg, at selv hun som nettopp la ut bilde av seg selv og så ut som en reklameplakat, har sine ting hun føler seg usikker på. Hun har sine ting hun skjulte. Et stillbilde, er nettopp det. Kun et sekund, som regel tatt fra beste vinkel. Men det handler egentlig ikke om hvordan andre ser ut, det handler om hvordan du føler du ser ut. Hva så om du har litt ekstra fett? Litt løshud, strekkmerker, åreknuter, om du er blek? Hva så om du ikke ser ut som en reklameplakat? Ytterst få gjør jo egentlig det. Ikke de på reklameplakaten engang. Og hvem bestemte egentlig at det var slik man skulle se ut for å være pen og akseptert? Hva er definisjonen av vakker?

Alle burde jo være akseptert. Du er like fin som reklameplakaten. Mangfold er fint. Det er fint å være seg selv, som man er. Du har to bein og stå på. Du kan smile. Så gjør heller det da, for det er defintivt DET de rundt deg syntes at gjør deg fin. Et smil, en hyggelig kommentar. En klem. Det er jo lov å føle seg usikker, og det er lov å føle seg dritt. Men så er livet alt for kort da, til å begrense seg selv i hverdagen pga noe så urelevant som utseende. Ta tilbake makten. Ta tilbake livet ditt, og dra på deg den bikinien med stolthet. For din kropp, den løfter deg hver eneste dag. Dere skal være et team. Og du er fin, uansett hvilken form størrelse og farge du har. Så må du huske på oppi alt, at det er lett for mange å skjule sine usikkerheter på sosiale medier. Mye lettere enn å vise de.

Del gjerne hvis du er enig. Klem <3

19 kommentarer
    1. Du er så fin, da mener jeg selvfølgelig både utseende men mest av alt som person. Digger innlegg som det her 🙂 pluss at positur gjør mye for bildene, det viser du jo her også 🙂

    2. Ai låv ju!!!❤️❤️ Så fint at du tar opp dette! Kjerringa mot strømmen. ❤️ Heldigvis begynner den strømmen å få ganske mange kjærringer mot seg, men at du bruker stemmen din på denne måten er fantastisk!

    3. Er så enig med deg Sara🙌👏. Det er altfor mye fokus på kropp og utseende nå. Dessverre men jeg er veldig glad for at du fronter foran og at vi må bli mere glad iden kroppen vi har og vi er forskjellige. 🙂

    4. Du er så flink, Sara! Utrolig godt skrevet og jeg kunne ikke blitt mer enig. Men her sitter jeg da, snart 30 år og fikk barn nr 2 for 4 uker siden. Jeg er bleik, har fregner, løshud og strekkmerker herfra og til månen. Jeg burde vært stolt av kroppen min, men jeg klarer ikke akseptere den helt likevel. Men jeg kjenner jeg begynner å godta den mer pga deg! Du er så inspirerende og GØY!! 🤩 Takk for at du finnes og klarer å spre så gode budskap i denne forvridde blogg/influencerverden ❤️

    5. Hei Sara🌹. Er så enig med deg bra skreve.
      Med disse ordene får du til å få meg til og tenke anderledes. Som sagt så jeg sagt før du er fin både utpå og inne. Heldige de personene som har deg rundt seg ❤🌹❤

    6. Æ har itj ord! Det eneste setningen æ sitt igjen med e;
      “Du må vær den mest fantastiske personen på den planeten her!” 🌍🥇🏆
      Wow! Bare… wow!!! 🧡🧡🧡

    7. Hei,
      Veldig bra innlegg 🙏🏼 det er bra at noen tør å vise den ekte siden. Det er ikke lett å sitte å se på alle “perfekte”influensere, å ikke kjenne på det. Ingen er perfekte, og vi alle trenger påminnelser av det.
      Takk for at du er ekte ❤ jeg har nylig begynt å følge deg på snap og du virker så herlig. Fortsett å vær akkurat den du er, håper du føler at dette livet med blogging og Snaplivet gir deg en god følelse. Det å vite at du får oss til å smile, reflektere over ting, tips, motivasjon etc.
      Fortsett med denne bra jobben 🙏🏼 klem fra Cecilie

    8. Jeg liker deg altså, du er et fantastisk menneske, på så mange måter 💕🙏🏼 Tusen takk for fine ord, som ikke kan gjentas for ofte!!
      Ønsker deg en nydelig sommer, med lave skuldre ☀️😄

    9. Herlighet så bra at du skriver slike påminnelser og viser samfunnet at kropp er kropp. Utrolig bra, jeg blir engasjert bare av å lese overskriften, se på bilder og lese markert tekst. Jeg har nettopp begynt å følge deg på Instagram og synes du er rå!

      Alle er forskjellige og min mening er at det er noe medmennesker bare må respektere.
      Det skal bli deilig å være litt ekstra komfortabel på de norske strendene i sommer😊

    10. Du skriver så bra! Sitter her med tårer i øynene fordi du sier akkurat hva jeg tenker. Takk for at du får til å snu på det og går frem som et fantastisk forbilde!! ❤️ Du inspirerer på så mange måter. Og du er uten tvil min favoritt influenser!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg