Hvem er jeg egentlig?

Jeg innså nettopp at jeg ikke har hatt en skikkelig presentasjon på bloggen. Jeg regnet bare med at de fleste som klikket seg inn kom fra mine andre kanaler, men jeg ser jo nå at denne plattformen gir nye ansikt. Så..

HEI! Og velkommen. Det er skikkelig koselig at du har klikket deg inn hit. Jeg heter Sara, er 27 år. Tobarnsmamma til to barnehagebarn og forlovet med barnefar. Jeg lever av mine sosiale medier, hovedsakelig isntagram. Jeg er evig optimist, utrolig sta, tar meg selv lite høytidelig og har et stort ønske om å gjøre DIN dag bedre. I 2015 opprettet jeg meg en Instagram konto, vi hadde nettopp kjøpt vår første enebolig og jeg hadde lyst til å vise familien min oppussing/alle prosjekter. Lite visste jeg på den tiden at kontoen skulle bli til min drømmejobb. For å spole raskt fram (Ja, for min historie om å gå fra hobby til å leve av sosiale medier får vi ta i et eget innlegg) så gikk jeg over til å vise livsstil i 2018 og hadde på det tidspunktet 70.000 følgere på Instagram @saraaemiliee. Da ble jeg gravid med nr 2 og kjente veldig på å dele min erfaring.

(psst! Jeg vant Årets Influenser: LIVSSTIL 2019 på Vixen Awards)

I mitt første svangerskap gikk jeg nemlig opp 45 kilo. Jeg fikk en kolikkbaby. Jeg syntes det var ekstremt vanskelig å bli mamma. Se kroppen forandre seg og glansbildet jeg hadde bygd meg opp ved å se på sosiale medier raknet relativt fort. I 2018 ble det derfor et mål for meg å bryte gjennom influenser bransjen med noe som kunne vise bakfasaden. Jeg var lei av at alt skulle bli framstilt så forbanna perfekt. Mine hjertesaker er å vise ikke bare mammalivet, men livet generelt – ALLE SIDER. Jeg har fokus på å dra fram tabulagte temaer som strekkmerker, hengehud, åreknuter – generelt tingene som sosiale medier lenge har skjult, tingene reklamebransjen har unngått å vise. Ting som er helt normalt, men som har blitt unormalt fordi vi blir påvirket.

Mitt mål er å få medkvinner der ute til å føle seg bedre med seg selv. Gi litt faen og senke skuldrene i denne “flink-pike” verden vi lever i. Jeg ønsker ikke at noen skal sitte å føle seg så alene og unormal som jeg gjorde når jeg først ble mamma. Og før jeg visste ordet av det, så hadde jeg 280.000 følgere på Instagram som følger med på reisen min. (klikk på bilde for å komme til Instagram)

Jeg elsker å være kreativ, og har stadig ett prosjekt på lur. Jeg skravler alt for fort på både utpust og innpust. Jeg føler med hele meg, på godt og vondt. Er jeg glad – syntes det GODT. Men det gjelder også andre veien, og jeg deltar gjerne på en god debatt. Jeg er ekstremt klønete, og snubler alt for ofte i mine egne bein. Jeg har også en del uflaks, mest sannsynlig en god sammenheng med at jeg… Snubler i mine egne bein? Jeg har mye kjærlighet, og har alltid vært typen som har sagt “wow så fint hår du har” til den tilfeldige damen i heisen. Jeg har troen på at man kommer langt med å spre kjærlighet til den ukjente på gaten og syntes oss nordmenn som folkeslag har mye å lære der.

Jeg har diagnosen ME, og den fikk jeg som 15 åring. Jeg fungerer relativt bra nå og har vært stabil mild de siste årene. Mine ungdomsår forsvant derimot da jeg var mesteparten sengeliggende(Det er også noe vi får komme tilbake til senere). Min sykdom har jeg bevisst valgt å vise lite av på mine sosiale medier, fordi det er mitt fristed.

Jeg er også veldig aktiv på snapchat og hvis du tåler og se litt rot og bloopers er du hjertelig velkommen til å adde! Jeg heter faktisk “saraaemiliee” på både Instagram, Snapchat, YouTube, tik tok og nå – bloggen.

Bloggen er for meg – et helt nytt kapittel som jeg håper du vil henge deg på å bli med på reisen min. Jeg savnet rett og slett en plattform der jeg fikk lov uttrykke meg skriftlig, samtidig som jeg ønsket et arkiv og vise til på alle tips/triks og historier.

5 kommentarer
    1. Elsker at du nå har lagt deg en blogg i tillegg til Snapchat og Instagram! Elsker å følge deg og livet ditt da du er så ekte og genuin!
      Klem🖤

    2. Hei Sara 😻 Jeg skammer meg litt over at jeg har spurt deg så ofte hvor klærne dine er fra. Derfor spør jeg denne gangen her fremfor insta/snap, bare for å variere litt 🤪 Du delte en story for en-to uker sider, der du hadde på deg en nydelig blå kjole som du skulle ta bilder av for et samarbeid. Grunnen til at du la ut bilde var fordi datteren din kom med i bilde bak, da dere stod i gangen. Jeg har venta litt på det samarbeidet og sett etter den blå kjolen igjen, for å se hvor den var fra. Men det kommer ikke 🙈🙈 Så, hvor er den nydelige blå kjolen fra? Hilsen Maren (nyfrelst fan)

    3. Hei! og velkommen til blogg.no 😀 så gøy at du valgte å blogge her, ser ut som en spennende og interresant blogg jeg absolutt gjerne vil følge videre, kjenner meg allerede igjen i mye du skriver og trenger noen “uhøytidelige” bloggere her 😉 😀 stor klem fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg