MATPAKKETIPS TIL BARNA

Det går mye matpakker om dagen, mange barnehager ønsker at foreldre nå skal pakke mat for hele dagen. Jeg tenkte det derfor var på tide å dele min lifehack vol 2 på mat, nemlig hvordan du kan lage pizzasnurr/horn på 123 UTEN å bake.

Du trenger:

– Ferdig pizzabunn/Paibunn. (Her har jeg paibunn kun på grunnlag av at det var med på 10 kroners marked)
– Ost
– Tomatsaus/pizzasaus
– Tilbehør (i vårt tilfelle pølser)

Og så enkelt er det faktisk, rull ut ferdigdeigen og fyll på.

Den ene bunnen lagde jeg horn av. Fylte, delte bunn som pizza og rullet sammen.

For litt variasjon(det smaker tross alt likt men HEEEELT forskjellig i barna sine øyne) rullet jeg den andre bunnen for pizzasnurrer.

Dette er tross alt ikke noe revolusjonerende men jeg personlig hadde ikke tenkt over hvor lett det kan være å lage litt mer spennende matboksene utenat det MÅ være økologisk hjemmelagd med ergonomisk utseende(?) 😂🤷🏽‍♀️

Pizzasnurrer tar jeg i muffinsformer så de ikke skal «falle sammen» men dette er så klart ingen must. Når det har kjølt seg ned, fryser jeg de. Også tar jeg de bare opp kvelden før og legger i matpakka som står i kjøleskapet over natten.

Så enkelt men så godt! Har du testet?

7 kommentarer
    1. Helt supert! Du kan også kjøpe firkantet pizzadeig.Rull utover på brettet med papiret fortsatt på, og dele opp i 12 ruter. Putt fyll i midten, så bretter du sammen hjørnene til små pakker 😁 Trenger ikke å løsne de fra papiret. Pensle med egg. Kjapt og enkelt 😊👍🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg