MINE TATOVERINGER

Hei fine! Visste du at jeg har 5 tatoveringer? De fleste har kanskje fått med seg den store på armen og den nedover ribbeina. Men jeg får stadig høre “OI, hvorfor har du blåmerke på leggen” så nå var det på tide vise alle sammen. Og skal jeg fortelle deg noe? Jeg angrer faktisk på alle. Hadde det vært opp til meg idag, hadde jeg ville vært helt uten. Så kjære mamma – du hadde rett ;). Men gjort er gjort, nå får jeg bare leve med dem.

Min aller første tatovering tok jeg som 18 åring. Jeg har ikke en stor familie, og vi har egentlig alltid bare vært mamma & pappa med meg og mine to søsken som har vært “close”. Jeg valgte derfor å ta en femkløver – fordi det er det vi er, med forbokstaven til oss alle.

Neste tatovering var ribbeina som jeg senere bygde på nedover til hoften. Ok da, denne syntes jeg er relativt fin selvom den har sine preg av å vært gjennom 2 svangerskap. Teksten sier “You were given this Life, because you were strong enough to live it”. Og den teksten valgte jeg da jeg i en alder av 15 år prøvde å ta livet mitt.

Neste tatovering ut ble armen. Denne angrer jeg helt klart mest på! Robin og jeg var en uke i syden og det regnet HELE uken. Hva finner man på i syden da? Vi tenkte tatovering var lurt, tydeligvis. Jeg har vært å fylt på i Norge i ettertid pga dårlig blekk. Hater å ha en tatovering jeg ikke kan gjemme bort like lett som de andre.

Teksten sier “If you never get lost, then you never get found”. Og jeg husker at jeg valgte den fordi den skulle definere det å hoppe i ting å ta sjanser. Derfor kompasset ved sidenav.

Videre nedover på armen, finner dere den mest standard tatoveringen som finnes. Et fjær med “take a risk, learn to fly”. Fjæret går inn i r`en på risk så det ser ut som det står “Take a fisk, learn to fly” hahaha.

Så har jeg også en i nakken. Vet dere hvor denne ble tatt? I en ikke-edru tilstand i Magaluf, faktisk. Jentetur. Med andre ord ikke så voldsomt gjennomtenkt. Men jeg har et STORT spørsmål jeg kanskje kan få svar på en gang for alle her. ER DET SKRIVEFEIL?

Teksten sier “Its the small things that make life great”. Diskusjonen hos tatovøren var om det skulle være “makes” eller “make”. Jeg mente nemlig det skulle være makes, men så kom det en guttegjeng på 10 briter forbi og dem alle mente det var MAKE. Men kanskje de bare trollet?? HAHA HVA ER RIKTIG !?

Har du noen tatoveringer du angrer på?

29 kommentarer
    1. Hva med tatoveringen på underarmen ? (Kan det være den femte? Siden du skrev at du har fem tatoveringer, men kan kun se at du snakker om fire i innlegget? :P:):))

    2. Den du lurte på er riktig, men skal det ikke være “be found”, i stedet for “get found”?🙊

    3. Make er rett, men det skal være “it’s” med en apostrof, siden det er en sammendragning av ordene it og is😊👍

    4. «Even at my weakest moments I know I am strong, because I survived!»
      Det ble min redning da jeg slet med selvmordstanker! Masse styrkeklemmer til deg! Jeg synes tattoveringene var KJEMPEFINE♥️

    5. Hei! Har bare lagt merke til tatoveringene på overarmen din, og har tenkt flere ganger at det ser så pent ut og det kler deg virkelig!😊

    6. Den siste (på ryggen) er nokk rett, men «if you never get lost then you never get found» er ikke det😅 «if you never get lost, you’ll never be found» er riktig😅

    7. Skal være make ja. Det viser jo til small things (flertall) og da blir det make, ikke makes som er tredjeperson entall (he/she/it). Det er feil i its som er en sammentrekning av it is og skal skrives med apostrof: It’s.

      Og når vi er inne på språk… Du bruker å foran infinitiv, ikke presens. Eks: «å lese», men ikke «å leser» (der er det «og leser»)

      Hilsen språknerden

    8. Synes du kler tatoveringene dine bra:D jeg har 4 selv. Angrer på de 2 første. Begge tatt edru, men den første er kinesiske tegn. Tok henna i syden på språkreise og ble så trist da denforsvant at jeg tatoverte tegnene permanent… jedda! Og så blomster på underarmen, der artisten tatoverte blomsteren omvendt (ser rart ut) og pynten på tattooen ser ut somfiskekroker. Gjort er gjort(:

    9. Jeg blir 41 år om ikke så lenge. Har tatovert hele høyre arm og er startet på venstre. Har også i nakken,mellom skulderblader og på korsryggen. Angrer ingenting! Eller… litt feil. Min første tok jeg når jeg var 19 år og den har jeg tatt cover-up på. Tatoveringer er kroppens kunst,elsker det!

    10. Make er faktisk riktig fordi det følger på flertall, men det som er litt komisk, er jo at det er en annen feil der 🌝 Its betyr faktisk «dets», så der mangler det en apostrof. Det skulle vært it’s fra it is, «det er» ☺️

    11. Har et snirklete hjerte i nakken som jeg elsker men aldri får se, og zodiactegnet mitt på håndleddet som er alt for stort (skulle ha et bittelite et da jeg er skorpionog det ser ut som en M men ble overtalt til å ta større da jeg kom på tattoosjappa :/ Angrer utrolig mye på:håndleddet. Og ikke betyr det noe heller. Kunne tenkt meg å dekket den på noe vis men den er så svart og det er tjukke streker så aner ikke om det kunne blitt noe fint

    12. som de fleste andre skriver er “make” rett, men det skulle vært it’s… Også hadde det vært mer korrekt med “if you never get lost, you’ll never be found”.

      Jeg lurer på hva du tenker om det store korset på ribbeina? med tanke på at du skrev eks-kristen på snapchat haha

    13. Jeg er 26 år og har fulle sleeves, pluss en stor tattoo på hoften, samt ryggen. Pluss små på hver og en kroppsdel haha. Elsker tattooveringer! Kan dog si at første del av den ene sleeven ble tatt da jeg var 16 😆🙈🤞🏻 Så den blir det cover på.

      Du passer tattooveringene veldig godt syntes nå jeg, – Dog hjelper ikke det jeg sier dersom du er ubekvem med tattoos å angrer hele greia haha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg