SANNHETEN OM MINE LEPPE-FILLERS

Nå må jeg bare få dette ut av verden. Det vekte litt reaksjoner på gårsdagens blogginnlegg da en av spørsmålene lød “Har du fylt leppene dine” Og svaret mitt var: Jeg har fylt leppene mine 2 ganger. Først i 2016, deretter i juli 2017 men har ikke gjort det siden. Det har jeg ingen planer om å gjøre igjen heller, jeg har utviklet meg mye siden den gang og ser ingen behov for å skulle endre på utseende sitt på den måten lengre, heldigvis. Når vi først er inne på det – så vil jeg gi en oppfordring til andre der ute også til å unngå det. Det gjør mer skade for neste generasjon, enn glede for deg alene.

En av meldingene som dukket opp:

Det er ikke første gangen jeg får spørsmålet og jeg hadde egentlig ikke sett for meg at dette skulle bli et eget innlegg. Men nå må jeg få oppklart det samtidig som at jeg ser muligheten til å forhindre at andre går i samme fellen. Jeg snakker så klart sant. Sist gang jeg tok fillers VAR i 2017, men noe av det sitter fortsatt i. Mange har hørt om hvor fort det går ut, få har hørt om hvor lenge det kan sitte i. Og det mener jeg ikke på en positiv måte! 25.juli 2017 skulle jeg inn og fylle på 1 ml. Jeg hadde jo gjort det før, for et år tilbake. Hos samme klinikk, samme fyll. Men resultatet ble IKKE det samme som 2016.

Jeg fikk en reaksjon, som var ekstremt vond i mange uker. Leppene var steinharde, vonde, skeive og jeg gikk med et bavian rumpehull midt i ansiktet i mange mnd, nesten et år. Selv nå snart 3 år etter sitter fortsatt noe igjen, tenk det! Jeg vet det finnes “motgift” men poenget mitt er at å fylle leppene virkelig er en skummel trend.

Som jeg tidligere sa “Det skader mer for neste generasjon, enn det gleder deg alene”. Jeg grøsser av tanken på at Emma skal vokse opp i en klasse der det er mer normalt ha fillers i ansiktet enn ikke. Utviklingen vi befinner oss i er SKUMMEL. Jeg har ofte snakket om min reise fra å ha et veldig negativt fokus på utseende til der jeg er idag. Jeg har ikke alltid vært et godt forbilde på det området, men jeg tenker det er fint at jeg kan ta med min erfaring videre og dele.

Hvis du som sitter å leser dette, har eller vurderer å fylle leppene dine. Prøv å tenk over konsekvensen. Tenk lengre enn “Blir jeg fin eller ikke”,  “Har jeg råd”, “Er det vondt?”. Vær så snill å tenk dypere. “Hvordan vil det påvirke andre?”, “Vil jeg være grunnen til at andre setter sprøyter i seg selv?”, “Ønsker jeg å støtte en bransje som tjener på andre sin usikkerhet?”. Kanskje du har en lillesøster? Datter? Bestevenninne som har dårlig selvtillit? Ved at du velger å fylle dine lepper, normaliserer du at det er greit å endre på utseende sitt for å føle seg bedre, du normaliserer at man ikke skal være fornøyd med utseende man har.

Tenk godt over valgene du tar, for dine valg blir fort noen andre sine – fordi de ser opp til deg.

 

13 kommentarer
    1. Jeg har heller ikke fylt på siden 2017, men det synes fortsatt her og. Så det var nok ikke en veldig gjennomtenkt kommentar fra den personen gitt 🤨

    2. Tenkte at den kommentaren her «Du lurer mange, men ikke meg» så må da denne personen være veldig lett å lure(lettlurt) ellers er ikke denne personen så opplyst om dette alikevel 😂

    3. Det samme skjedde med meg, det forsvant aldri igjen! Hun som hadde ordnet leppene mine nektet å ta meg inn igjen for hun mente det måtte være ute av kroppen etter så lang tid. Jeg oppsøkte derfor en annen klinikk og de fortalte meg at det var gjort en dårlig jobb og at det satt igjen flere klumper, selv etter to år.. Måtte derfor sprøyte inn hyalase – som løste det opp, og nå er nesten alt borte 😊

    4. Hei.jeg fylte ofte i leppene for godt over 4år siden. Og det sitter fortsatt masse igjen! Så det kan sitte kjempelenge i.

    5. Den personen som har skrivd dette burde se botched 🙂 der ser man det flere ganger. Han ene har så store som overhode mulig flere år etterpå. Måtte sprøyte inn motsatt ting for å få mer normale lepper :p

    6. Enig i masse av det du sier. Har selv filler i leppene, men kun for å rette opp på et arr fra en voldelig hendelse i livet mitt. Jeg var ikke usikker på leppene mine i forkant, men jeg likte lite å se ansiktet mitt og se merker som eksen min la igjen. De ser fremdeles ut som de gjorde før, men har selve filleren i arrvevet og rundt.

    7. Jeg har ikke tatt fillers på over 3 år selv, da tok jeg en korrigering i midten av overleppen bare, siste gang før det var 2 år tidligere. Leppene mine er fremdeles mye større enn de var naturlig og de vil nok sannsynligvis aldri bli helt «normale». Selv om filleren forsvinner dannes det arrvev inne i leppa og dette tror jeg ikke mange tenker på. Dette vil jo også gjøre at leppene ikke blir som de var FØR alt.

      Utover det synes jeg folk skal få gjøre som de vil uten at andre skal ha noe å si på det! Selvfølgelig så lenge det gjøres av riktige grunner. Jeg personlig har ikke lepper naturlig og dette plagde meg. Jeg følte meg ikke dårlig av den grunn, men det irriterte meg hver gang jeg så i speilet eller ville ta på sminke på leppene – jeg hadde jo ikke noe å ta det på. Synes derfor det blir feil av deg å si at alle skal holde seg for gode og tenke på alle andre. Det må jo være lov å fikse på ting uten å tenke på for eksempel tantebarnet sitt og hva HUN skal tenke om det. Om man veier risikoen mot gevinsten og fremdeles vil og synes det er verdt det, synes jeg man skal kunne gjøre det uten å bli hakket på for det. Alt med måte, men det burde være opp til hver enkelt. Men det er da min mening.

    8. Det der er bare tull..Jeg har ikke fylt i siden 2015 og det synes godt enda 🙂 Hos noen sitter det i lengre enn hos andre. Vi tror deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg