TIPS: Hjemmefarge av bryn

Mine bryn er mildt sagt katastrofe. I 2012 tatoverte jeg dem. På den tiden var det tynne bryn som var inn og det tok ikke mange årene før jeg angret. Den gamle tatoveringen er nå grå. Ifjor prøvde jeg microbehandling og var veldig fornøyd. Jeg har nå “malen” å gå etter men den har forsvunnet en del og må egentlig vedlikeholdes, noe jeg ikke har gjort. Jeg har testet utallige produkter opp gjennom årene og sverger til disse (Må bare poengtere at dette ikke er sponset). Produktene jeg bruker heter REFECTOCIL og fargen er natural brown.

Det følger med en pinne for påføring, men jeg syntes det er bedre å bruke en smal kost. Jeg blander etter forholdene som står på pakken, og bruker rett og slett en kork fra solkrem eller hårspray å blande i.

Anbefaler å nappe øyenbrynene i forkant så du slipper å få farge på unødvendige hår. Overse forresten vipper som ikke er fylt på 6 uker (Takk til Corona) Slik ser øyenbrynene mine ut før farge:

Etter blanding er det bare å påføre med kosten slik du ønsker at fasongen skal være. Bruk rikelig med farge.

Gå over med en våt bomullspinne for å få rette kanter og riktig form.

Jeg skal innrømme at jeg ofte glemmer klokken og lar fargen sitte i lengre enn beskrivelsen. Mulig de hadde vært lysere hvis jeg fulgte med, men for min del som er så mørk syntes jeg “Max effekten” av fargen er helt ok.

Tilslutt tar jeg bare papir med vann og drar bort all farge. Resultat:

Fargen holder som sagt i en uke og det er såå deilig å slippe måtte tegne på bryn!

 

Her har jeg altså ikke på noe annet enn fargen. Et raskt googlesøk gir deg svar på hvor det kjøpes, så finner du billigste pris. Du trenger både farge og oxidant.

Hva syntes du om resultatet? Har du prøvd REFECTOCIL før? Del gjerne erfaringer.

21 kommentarer
    1. Eg har kjøpt denne for sikkert 3 år siden og aldri tørt å prøve den 😆 men etter innlegget skal eg ta og prøve den ut. Stå på, du er råå.

    2. Eg har kjøpt denne for sikkert 3 år siden og aldri tørt å prøve den 😆 men etter innlegget skal eg ta og prøve den ut. Stå på, du er råå.

    3. Så fine☺️ jeg bruker samme som deg, men jeg ønsker at de skal være litt lysere der bryna starter. Jeg påfører der jeg vil at det skal være, etter ca. 5 minutt (+/-) fjerner jeg litt farge med en våt bomullspinne på starten av bryna også lar jeg resterende farge sitte så lenge som anbefalt, hvis ikke litt lenger.☺️👏🏼 Bare et tips!

    4. Har endelig kjøpt det selv og prøvd det en gang nå, veldig fornøyd! Med gjennomsiktige øyebrynshår, er det godt med farge som sitter skikkelig 😂

    5. Hvordan får du farge på slutten bryna? Har såvidt hår der, kanskje derfor 😂😂 hjelper ikke om jeg tar på der først heller, eller lar det sitte lengre der, de blir like lyse fordiom 😂😂😂

    6. Åhh, misunnelig 😻 Jeg tok microblading for 2 år siden og ble sikkelig missfornøyd! Ho har tatt utafor brynet mitt så jeg må tegne der jeg ikke har hår. Såå hvordan sitter den på huden liksom ?

    7. Hvor mange ganger kan du farge bryna med en tube med fargen? Ble kjempe fint og vurderer sååå sterkt å farge bryna mine😍

    8. Noen tips fra hudpleiestudent her!
      Fargen skal holde i 4-6 uker, men du burde blande i glass, og ikke plast. Husker læreren sa at det var noe med den kjemiske blandingen som gjorde at det ble bedre resultat ved å blande i glass- eks i et shotglass.
      Det er lurt å smøre huden rundt brynene med vaselin før en påfører farge, da slipper en å få farge på huden- den kan sitte lenge og være vanskelig å få bort…
      Et siste, men veldig viktig tips- ikke napp bryn før du farger. Dette kan skape stor irritasjon på huden, da farge kan komme inn i de nynappede hårfollikkelene/hårsekkene. Napp aldri før etter fargebehandlingen er ferdig 🙂

    9. Min favoritt. Jeg bruker vaselin på q tips rundt brynet for å unngå farga hud. Kjøkkentimer fordi jeg fort glemmer tida og shotsglass til å blande i. Bruker våte bomullspads til å fjerne fargen. Synes det er lettere. Farger også vippene ett og ett øye, med en gammel mascara kost.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg