UKE 19: MIDDAGSTIPS

God mandag! Her startet dagen alt for tidlig og ukeshandelen var unnagjort innen 08:30. Jeg kan ikke gjenta nok hvor lite jeg liker å stå på kjøkkenet, jeg tar meg sjeldent tid til å lage noe fancy middag og all ære til de som gjør det. Likevel tenkte jeg det kunne være fint å dele middags ukesplanen vår, med forbehold om at vi sikkert burde hatt mer av det ene og det andre 😉

Mandag:

Grille. Mørbrad biff med ventepølser. Tilbehør blir guacamole (Den enkle versjonen med 1/2 rømme, en avokado også krydder hvitløk, chili og pepper), potetsalat og ferdig bearnaise saus.

Tirsdag:

Fiskekaker med Rema 1000 sin ferdiglagde sandefjord saus og forhånds kokte poteter. Babygulrøtter fra fryser.

Onsdag:

Rema 1000 sin ferdigpose med pølsegryte. Bare at jeg tar den i ildfast form og legger ost på toppen og tar den i ovnen istedenfor kjele.

Torsdag:

Grille. Kylling og ventepølser. TIlbehør blir pommesfrites og potetsalat og grillet grønnsaker(kanskje haha)

Fredag:

Taco for alt det er verdt.

Lørdag:

Hjemmelagd pizza. Lyst på en sykt god oppskrift på bunn kanskje? Kommenter så legge jeg ut!!

Søndag: 

Gyros. Pitabrød med pommesfrites og Rema 1000 sin tynnskåret storfekjøtt som jeg krydrer(Finnes i frysedisken) masse salat og tzatziki.

 

Hva syntes dere, skal jeg begynne med dette hver mandag? 

56 kommentarer
    1. Ja, hvorfor ikke ? MEN ta gjerne mer fisk og rene grønnsaksretter. Er lurt å få både voksne og barn til å spise variert og mer grønnsaker ikke minst fisk !

      1. MEN.. du kan jo lage mer fisk og grønnsaksretter til din familie.. lurt å passe på seg selv. Lurt å spise det man har lyst på, så vet man helt sikkert fra før at grønnsaker og fisk er sunt for store å små!

    2. Veldig kjekt du legger ut til inspirasjon 🙌

      Pizza deig
      • 1 liter mel
      • 1pk tørrgjær
      • 1ts salt
      • 4ss olje
      • 4dl lunket vann
      Heves 1 time

      Kan med fordel halveres om du ikke liker veldig tykk bunn. Men den er veldig god 😋 Kan og erstatte deler av hvetemelet med sammalt hvetemel eller rug om du ønsker en grovere variant

    3. Veldig kjekt du legger ut til inspirasjon 🙌

      Pizza deig
      • 1 liter mel
      • 1pk tørrgjær
      • 1ts salt
      • 4ss olje
      • 4dl lunket vann
      Heves 1 time

      Kan med fordel halveres om du ikke liker veldig tykk bunn. Men den er veldig god 😋 Kan og erstatte deler av hvetemelet med sammalt hvetemel eller rug om du ønsker en grovere variant

    4. Vi lagde wraps med salat, agurk, paprika, tomat, aioli, sweet chillisaus og panert fisk i uken som var. Tommel opp fra voksne og barn. Anbefaler å prøve. Super fiskemiddag.

    5. Ja takk, trenger litt middagsinspo i disse dager, sååå matlei . Har nå testet dine lomper med egg til lunsj ett par dager, knallgodt! Har du annet inni og ? 🙂

    6. Jeg fant remas egen guacamole i frysedisken! Med mye avokado i selvfølgelig. Veldig god, og om ikke en enda enklere versjon 😅

    7. Deilig pizzabunn til langpanne! 6 dl mel, 1 ts salt, en dæsj olje, 1 egg, gjær, pizzakrydder, 4-5 dl lunket vann. Hev i 30 min.

    8. Digger deg, og at du er så ærlig. Dette er nok realiteten for mange når det gjeler middag. Elsker at du deler dine tips. Alt trenger ikke være så fænsi. Vi trenger raske og lettvinte løsninger i en travel hverdag 😊

    9. Middagstips er aldri feil. Jeg sier 👏🏻👏🏻 Til det. Og så kan man jo synes hva man vil om at man ikke har nok fisk eller grønnsaker og bruke det som tips og lage sin egen sånn man vil. Jeg setter hvertfall stor pris på middags tips. Når jeg lager pizza bruker jeg ca 8dl hvetemel eller pizzamel, 3dl finger varmt vann, 1/2 pose tørr gjær, og 8ss god olivenolje event olje fra feta glass/ soltørka tomater glass. Pass på at den er litt løs og smidig. La den heve godt.

    10. Vi skal ha pølsegryta til middag i dag, bare vi koker opp macaroni, har det over pølsegryta igjen og så ost og inn i ovnen☺️🤤

    11. Nå gjorde du nettopp hverdagen min litt lettere! Synes det er helt topp med enkle oppskrifter med barn.

    12. Ja takk til middagstips kvar veke! Gjerne søndag istedenfor mandag👏🏼 Seier også ja takk til oppskrift på god pizzabunn.

    13. 1 pk gjær
      8 dl mel
      1 ts salt
      4 ss olivenolje
      3 dl lunkent vann
      Letteste og beste deigen.
      Sååå saftig og god.

    14. Spør en gang til jeg. Hvor mange grader og hvor lenge steker du de oizzasnurrebe og pizzahornene fra innlegget om matpakker😜Skal lage slike. Supert tips.

    15. Jaaa!! Trenger mattips nå om dagene for jeg har ikke peiling til tider😩 Tusen takk, Sara🙏🏼😘

    16. Jaaa! Kjempedeilig å endelig kunne se en enkel ukesmeny som ikke tar 4århundrer per rett! Digger det 👏👏

    17. Ja, veldig gjerne! Gjerne med handleliste også🙈😁

      Jeg lagde de enkle pizzasnurrene du tipsa om i går, og de ble jo supergode! At jeg ikke har tenkt på å gjøre det før😊 Både små og store var fornøyde med å få en sånn i matpakke i dag☺️

    18. Ja, veldig gjerne! Gjerne med handleliste også🙈😁

      Jeg lagde de enkle pizzasnurrene du tipsa om i går, og de ble jo supergode! At jeg ikke har tenkt på å gjøre det før😊 Både små og store var fornøyde med å få en sånn i matpakke i dag☺️

    19. Ja takk! 😃
      Kunne du også tatt bildet av middagstallerken din? Så kan man ta bildet av skjermen. Så kan man bare bla i bildealbumet sitt og få inspirasjon til senere også.

    20. Herregud du burde passe på å spise mye mye sunnere, er jo kanskje ikke rart at du ikke går ned i vekt når maten er sånn

    21. Supert! Så bra med enkle middager i en travel hverdag med barn 😍 Ønsker at du heller legger ut på søndag!

    22. Oi! Her var det mye kjøtt og prosessert mat – og knapt noe grønt. Én vegetardag i uken burde være et minimum for helse, dyr og miljø. Å legge grunnlaget for et sunt og bra liv for barn gjennom god kost er en investering som burde prioriteres selv om man ikke er så glad i å være på kjøkkenet. Alle skal få gjøre som de vil, men jeg blir skremt når jeg ser dette og hvor mange du inspirerer med denne menyen. Håper du kanskje kan tenke over dette og inkludere noen grønnnere retter fremover (nei, det trenger ikke være salatblader eller en tre-timers, jeg foreslår bare at noe er kjøttfritt og ikke-prosessert) 🙂

    23. Liker hvordan alle hiver seg på muligheten til å peke finger på andres matvane 🙃 Takk for middagstips 😍 Så kan jeg fint innrømme at jeg eter minst like mye halvfabrikat og mengde grønnsaker 😂

    24. Hei,
      Jeg skriver for å informere deg om at vi tilbyr personlige lån med 2% rente. Vi kan gi deg lån slik at du kan gjennomføre prosjektene dine eller andre ting du vil gjøre. Kontakt oss direkte via e-post: [email protected]
      Beste hilsener

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg