UKE 20: MIDDAGSMENY + HANDLELISTE

Ny uke, nye muligheter! Som sist uke, så startet jeg dagen med en ukeshandel. Det skal faktisk sies, en positiv ting som har kommet ut av Corona er dette. Jeg har aldri pleid å ukeshandle men etter å ha måttet begrense matbutikken har dette blitt en ny vane – og DET liker lommeboka.

Jeg kan ikke gjenta nok hvor lite jeg liker å stå på kjøkkenet, jeg tar meg sjeldent tid til å lage noe fancy middag og all ære til de som gjør det. Likevel fikk jeg inntrykk av at flertallet satt pris på at jeg delte vår ukesmeny, med forbehold om at vi sikkert burde hatt mer av det ene og det andre 😉

Mandag:

Spagetti med Scampi. Kjøper Rema sin ferdig kokte Scampi, varmer opp, koker opp pasta og blander inn rema sin ferdige Hollandaise saus.

Tirsdag:

Crispy Chicken salat. Ferdig kuttet opp kylling rå, mix med spicemix til Santa Maria. Tortilla lomper til de som vil.

Onsdag:

Kjøttboller,ferdigkokt potet, brokkoli og ferdig brun saus.

Torsdag:

Grillmat. Indrefile storfe og pølser med div tilbehør.

Fredag:

TACO

Lørdag:

Blomkålsuppe med rundtstykker.

Søndag:

17.mai mat, handles inn senere.

I tillegg var det mange av dere som etterspurte handleliste for middagene, så her kommer den:

ferdigkokt scampi rema1000

spagetti

ferdig saus hollandaise

ketchup

gastromat krydder

Santa Maria crispy chicken kryddermix x2

kylling

salat

agurk

paprika

rømme x2

tomat

tortillalefser x2

svenske kjøttboller

ferdigkokt potet

ferdig brunsaus

brokkoli

indrefile x2

pølser

pølselomper

pølsebrød

sennep

avokado

tzatziki

potetsalat

kjøttdeig x2

tacokrydder

tacoskjell

revet ost

div tilbehør til taco

blomkålsuppe pose

melk

blomkål til å skjære og ha oppi

halvstekte rundstykker

Har dere noen middagstips vi kan dele med hverandre kanskje?

19 kommentarer
      1. Lisaharris hvorfor legger du igjen link inn på en sånn side på en så fin blogg. Jeg trykket på linken, dere andre ikke gjør det. Spam, virus ol er ikke greit

    1. Jeg har et stort ønske om blogginnlegg!

      Vi skal arrangerer 17.mai hos oss for første gang, og merker jeg synes det er litt skummelt! Liker gjestene mine så godt, og vil ikke at de skal kjede seg!

      Så jeg lurte tips og aktiviteter til den store, men annerledes nasjonaldagen vi har i vente!

      Og ikke minst, handleliste/ meny til 17.msi frokost/ lunsj! Hva bot stå på bordet? Og ikke minst grillmenyen, føler vi må ha noe annet enn pølser og koteletter 😅

      Håper håper håper du har noen gode tips!
      Ha en fin dag videre💕

    2. Herligt me ein upretensiøs ukemeny. Ikkje sånn eg finne mange andre plasser med 700 ingredienser. Digge det. Takk for tips 😊😊

    3. Ikke noen middagstips men handletips, se gjennom frys, kjøleskap og skaper før du handler og lag middagsretter utfra hva du har liggende, kjøp det du mangler 🙏 ukeshandler for ca 1300kr inkl bleier og morsmelkerstatning. Husholdning på 2 voksne, en 3 åring og ei på 8 mnd 🤩

    4. Hei!

      Takk for tips!

      Hvorfor velger du ferdige sauser? Billigere å kjøpe poser fra feks Toro og koke opp.

    5. Hei, vil også gi deg et lite tips som kan gjøre maten billigere: kjøp mindre ferdigkokte og ferdiglagde produkter. Det går like raskt å gjøre det selv, er mye sunnere og mye billigere!

    6. Hei:) Syns d er ekstra gøy med sånne innlegg, spesielt for å få tips til enkle og gode middager i hverdagen. Kanskje det kan bli et fast mandags/ukesinnlegg?👌 Få steder hvor man får tips som er nede på bakkenivå for en småbarnsfamilie🤗

    7. Ser veldig godt ut alt sammen! Og mandagen er jo helt himmelsk! Den er vi også glad i. Er selv ikke noe glad i å lage mat, men ELSKER å spise🤣 så helt supert med enkle, kjappe og gode ukemenyer👏🏼 Takk!

    8. Pesto salat med kylling, pasta, ruccola, paprika og agurk (eventuelt det du ønske sjøl) e alltid ein slagar hos oss

    9. Tusen takk for tips!
      Jeg handlet inn den pølsegryta fra rema og gjorde som du, inn i ovnen. Jeg hadde pastaskruer og ost på toppen. Hele formen ble spist opp! Barna på 3,5 år og snart 2 år elsket den. Tusen takk for tips som funker for småbarnsfamilier 🙂

    10. Kaptein Sabeltann gryte er nyyyydlig.

      2 røde paprika
      1 grønn paprika
      1 gul paprika
      1 gul løk
      4 gulrøtter
      1 falukorv. (Minst 600g til 4 personer)

      Skrell gulrøtter og skjær i terninger. Paprika i terninger. Løk deler eg i 2 og skjærer opp. Wok gulrøtter og løk i nøytral olje. Tilsett falukorv i terninger. Wok i ca 5-10 min. Tilsett paprika. Salt, pepper etter smak, og ca 1 ss karri på slutten. Serves med ris… nam…

      Navnet fordi mine barn ikkje ville spise grønnsaker, så de fikk beskjed om de ville bli pirater hos Sabeltann, måtte de spise hans gryte 🤣🤣 Funka gull. Nå er de 17-20 og vil stadig ha Kaptein Sabeltann til middag.

      1. Den tok eg screenshot av. Høres god ut og godt triks te å få kidså te å spise grønnsaker 😊😊

    11. Bolognes tips: bruk Toro eller knorr ferdig lasagne, sammen med sausen har en pakke hakket tomat(enten vanlig eller med organo feks) kutt opp gulerøtter og stangselleri (evt squash) og la det koke litt sammen med sausen. Stavmiks alt( uten kjøttet) sånn at grønnsakene blir borte. Han i kjøtt og fordel ildfast form som vanlig. Smart måte å få inn grønnsaker på.
      Middagstips- kjøp svinekoteletter (som ofte er rimeligere enn ferdig Strimla) skjær kjøttet i biter, server med pitabrød og de grønnsakene du liker, saus: enten bare rømme eller rømme med sursøtsaus(skikkelig godt) enkel sunn og god middag.
      Pannekaker med havremel eller havregryn, med syltetøy eller bacon,
      Pasta med bacon, brokkoli og avocado med pesto som saus!

    12. Hei. Lager mye ferdigmat jeg også, sånn type posemat og ferdigoppskjærte ting.
      Men! Jeg KAN lage hjemmelagde sauser, koke potet og lage hjemmelaget fiskegrateng og kjøttboller osv. Men gleden i matlaging på liksom være der, og når ungene heller vil ha pølse med sprøstekt løk eller nudler, da forsvinner iallefall gleden😂 men tips, stek ferdigkuttet kyllingfilet + wokgrønnsaker, bland inn valgfri dolmiosaus, med ris på siden! Går superkjapt og er kjempegodt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg