UKENS SPØRSMÅLSRUNDE

God søndag fine! Forrige uke spurte dere om Robin kunne ha en spørsmålsrunde her inne, og det kan han så klart. Her har jeg vært en journalist og holdt meg helt nøytral. Jeg har latt han få lov til å svare nøyaktig som han vil og må innrømme at jeg er stolt av hvor ærlig han klarer å være. Dere har sendt inn mange flotte spørsmål, og vi starter med det som går mest igjen nemlig….

Hvorfor vil du ikke ha fler barn/barn nr 3?

Jeg har alltid sett for meg det å ha 2 barn. Det er mest praktisk mtp huset, bil ol. Økonomisk vet jeg at vi har råd, men jeg vil heller kunne ha de pengene til andre ting. Jeg syntes ikke det er noe som heter “å overtale” når det kommer til det å få fler barn. Det er noe begge skal gå 100% inn i og ha lyst på. Man gjør det ikke pga partner ønsker det. Jeg er fornøyd med å ha 2 barn og ser ikke et behov for nummer tre. Familien er komplett i mine øyne.

Hva er det beste og værste med Sara?

Det beste er at hun er veldig forståelsesfull og støttende. Hun får meg alltid til å føle meg trygg, jeg er en mye mer reservert person enn henne. Også elsker jeg at hun er opptatt av å ha tradisjoner og slikt, for det har ikke jeg vokst opp med.

Det værste er er at hun er sykt rotete og uorganisert. Vi er veldig forskjellige der, da jeg er ganske ryddig av meg. Også er hun dårlig på å ta kritikk, så takk for denne haha.

Hva er dine tanker rundt Sara sin livsstil endring og vektnedgang?

Jeg syntes det er kjempe flott. Selvom det kanskje ikke ser sånn ut, så motiverer det jo meg til å ønske det samme (jobber fortsatt med å få det til). Samtidig som hun aldri legger press på at jeg skal måtte gjøre samme, ofte tvert imot! Hun har en dårlig uvane på å kjøpe hjem drittmat til meg som en overraskelse fordi hun ikke kan spise selv. “Men det var 10kr marked på berlinerboller skjønner du og jeg skal ikke spise det”.

Har du hatt barselsdepresjon?

Ja. Jeg slet veldig med overgangen fra å ikke ha barn, til å få det. Det hadde mye med kolikk og vugging å gjøre, vi befant oss i en helt ekstrem situasjon og hadde en baby som nektet å la andre avlaste. Det var gråt hele tiden og i den perioden var jeg utrolig langt nede. Jeg så veldig lite glede i det å ha barn på det tidspunktet men det løsnet med tid og mindre gråt/kolikk.

Syntes du Sara har for mange prosjekter på gang?

Jeg syntes hun har alt for mange prosjekter på gang. Det går ikke på at jeg er imot selve prosjektet, men at det skjer under dårlig timing (ifølge meg) og at det skal gå imellom fler prosjekter samtidig. Det er oppskriften på sinnasnekkern!

Lager du noengang middag?

Veldig sjeldent, kanskje en gang i uken max. Men det skal sies at Sara trives med å lage middagen mens jeg er i stua og passer barna så det fungerer greit for oss. Også er jeg på fornavn med den lokale grillen og er sykt flink til å både ringe for bestilling OG hente maten.

Hva er det beste og værste med Sara sin jobb (Influenser?)

Det beste er at jeg sparer mye penger og energi. Jeg trenger ikke å tenke på hva vi må ha og ikke, Sara har full kontroll og ordner alt av klær, ferie +++. Det er mye økonomiske goder og så klart det at hun nå tjener mye mer enn hun har gjort tidligere. Det negative er hvor tidskrevende det er. Hun kan aldri ta seg fri en dag, aldri ta seg ferie og hun bruker veldig mange kvelder til jobb. Alle ferier må dokumenteres, men som regel er de jo sponset så det er både bra og dårlig.

Hvordan føles det at familielivet blir så offentlig?

Jeg syntes det er helt ok. Vi snakker ofte om hva som er greit å dele og ikke. Sara inkluderer meg der. Jeg godkjenner ofte mye poster, ikke bare mtp barna og meg men også kun de av henne. Jeg følger ikke så ofte med på snap osv og når jeg feks kommer på fotball eller jobb og noen nevner noe som jeg ikke vet selv engang syntes jeg det bare er morsomt at de er mer oppdatert enn meg til tider.

Hvorfor valgte du å bli heismontør?

Jeg valgte EL på vgs fordi jeg ønsket fysisk arbeid men så ikke for meg snekker/murer yrke. Jeg liker ikke å bli grisete, haha. Men ila vgs følte jeg det var mye ensidig arbeid med trekk av kabler så når noen fortalte meg om heisyrket som består av en kombinasjon av el og mekanisk arbeid, følte jeg det passet for meg. Du bygger heis fra A til Å og det er variert arbeid. Det er tørt, god temperatur og godt betalt.

Har du og Sara ett godt forhold? Eller er det mye hverdag og foreldremas som preger dere? Bare lurer, ser sjeldent bilder av dere sammen der dere viser kjærlighet.

Det er nok bare det at vi ikke steller oss opp å tar så mye kjærestebilder, men det definerer jo ikke om vi har et godt forhold eller ikke. Føler vel kanskje ikke helt at vi trenger å vise det fram eller overbeviser noen. Så har vi generelt en ganske sarkastisk tulletone mot hverandre. Så klart var det mer tid til romantikk før barn, men vi begge er innforstått med at småbarnslivet tar tiden den gjør så blir det nok tid til romantikk senere, resten av livet.

Kan du gi oss 10 fakta om deg selv?

Jeg er 186 høy.

Jeg jobbet på Mac Donalds som 15 åring.

Jeg har en yngre bror som også er heismontør og 2 stesøstre.

Jeg spiser grandiosa med kniv og gaffel(er fin på det vettu)

Mine hobbyer er fotball og motorsykkel

På skolen var jeg alltid klassens klovn

Jeg skulle egentlig bare vært Sara sin “friend with benefits” og det er jeg i grunn fortsatt.

Jeg er veldig opptatt av detaljer. Fjernkontrollene må feks ligge rett og med samme avstand fra hverandre hvis ikke har jeg sykt indre uro.

Jeg hadde kritthvit blondt hår som liten fram til..10 år ca. Men på ungdomsskolen bleket mamma (som er frisør) håret mitt og brukte meg som forsøkskanin.

Tro det eller ei, jeg var en gang veldig opptatt av trening og var i veldig god fysisk form. Det var da jeg og Sara møttes!

Dere kan tro Sara angrer nå! haha. Neida, joda, litt. Takk for meg, kult at dere ville ha meg med. Kanskje du bare skal innse at denne bloggen burde hete “Influenser-ektemann” Sara??

  • Robin

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. En bedre duo kan man lete lenge etter! haha
      Du vet du lever småbarnslivet når man venter på at forholdet skal bli no mer enn “friend with benefits” igjen fordi begge har hendene fulle av barn som trenger plass!

    2. Moro å lese fra mannens perspektiv! Men jeg lurer virkelig på når folk skal slutte å mase så mye på dette med barn nummer 3, og jeg begynner å føle synd på Robin som stadig får dette spørsmålet og må forsvare sine meninger. Nå må folk skjerpe seg! Får man et barn, så er det en selvfølge å få barn nummer 2, og sånn fortsetter det. Folk ass🤪🤪!!

    3. Det der husker jeg haha. Du fikk..eller Sara fikk?? lillebroren din til å ta på puppen til Sara😂 sverger at det skjedde?? Bra dere har holdt sammen ♡ man finner nye løsninger til nye faser i livet sitt hele tiden! Dere gjør en fantastisk jobb som foreldre og partners in crime😀

    4. Det der husker jeg haha. Du fikk..eller Sara fikk?? lillebroren din til å ta på puppen til Sara😂 sverger at det skjedde?? Bra dere har holdt sammen ♡ man finner nye løsninger til nye faser i livet sitt hele tiden! Dere gjør en fantastisk jobb som foreldre og partners in crime😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg