UKENS SPØRSMÅLSRUNDE

Da var det allerede søndag igjen og tid for ny spørsmålsrunde. Dere er så flinke til å sende inn spørsmål, Robin tok jo forrige men idag var det min tur igjen. So here we go!

Tok du keisersnitt eller fødte vaginalt?

Jeg fødte begge vaginalt, og hadde styrtfødsler. Liam tok 2 1/2 time og Emma tok under en time fra første tegn til hun var ute. Jeg rakk ikke smertestillende med noen av de, men fødselshistorier og mer detaljer får komme senere.

Blir du sliten av å være online hver dag? Kunne du tenkt deg en dag fri?

Både og. Jeg kan stresse litt til tider, og kjenne på presset. Men jeg tror det er veldig viktig i min bransje(og ellers såklart) og ikke ha FOR høye forventninger til seg selv. Jeg prøver å ikke tenke over at jeg burde “please” andre, men å heller bare ta dere med på min hverdag. Noenganger er det en kjedelig dag, andre ganger ikke. Men det er jo livet! Det er hverdagen, jeg tror det er lett føle på å “måtte” finne på ting for å lage innhold. Jeg er mer opptatt av å lage innhold på ting jeg hadde gjort uavhengig av sosiale medier (som å ta oppvaskmaskinen) og jeg tror det gjør at jeg ikke blir sliten.

Tenker du å fjerne løshuden din noengang?

Jeg ser ikke for meg det. Da må isåfall grunnlaget være medisinsk. At den feks klemmes og gjør vondt (Jeg aner helt ærlig ikke hvordan fysiske plager man kan ha, men regner med at det er en av de?). Kosmetisk har jeg ingen behov for å fjerne løshuden. Jeg tenker at den er der, det er normalt at den er der og jeg syntes den er en naturlig del av meg. Jeg er ikke plaget av den <3

Blir det lenge til neste prosjekt?

Nå skal veggen i stua males med strøk nr 2 i løpet av denne uken, så skal terassen oljes ferdig(men venter til nok opphold). Deretter skal jeg og Robin sammen sette opp tuja hekk så fort han blir bra i beinet sitt. SÅ begynner jeg på neste store prosjekt, men det kan jeg ikke røpe hva er enda hihi!

Hvordan orker du tanken på fler barn når du har hatt så krevende babytid?

Selvom vi har opplevd baby med kolikk og baby med refluks og har hatt 2 tøffe babytider så er jeg veldig innstillt på at det bare er for en periode. Det første året med baby er tøft, men det er en så liten del av resten av ditt liv. Med førstemann slet jeg veldig se det, men med nr 2 sto jeg faktisk å vugget med et smil og så på Robin på de værste skrikekveldene mens jeg sa “Du våger ikke å bruke dette mot meg ang baby nr 3, for selv nå ser du at jeg trives OK?” haha.

Kjenner du en sorg over at du kanskje ikke få fler barn?

Ja, det er et veldig sårt tema jeg nå har bedt Robin om å slutte å tulle rundt. Rett og slett fordi det er vondt med tanken, jeg håper virkelig det går seg til <3

Hva heter den treoljen som gjorde at trebordet ditt kan bli sølt på?

Denne er guds gave! Herregud, jeg følte meg så dum som kjøpte 100% trebord med 2 små barn. Det var KRISE, men 2-3 lag med denne og de kan tegne med tusj på bordet uten problem. Vaskes av på 123!

Blir det noe av huskjøpet? Ville ikke Robin flytte?

Vi har vært å sett på område og det er potensielt. Men ikke med det første. Det er et stort byggeprosjekt og det skal opp masse eneboliger der de neste årene så kanskje vi kommer etterhvert 🙂 Ikke søren om jeg flytter fra vaskerommet mitt nå!

Hvordan jobb har du hatt før SOME?

Vel, nå gikk jeg på skole og ble syk. Så jeg har jo ingen utdanning og har ikke hatt en “voksen jobb”. Men jeg har jobbet som journalist i lokalavisen, på gamlehjem og som fotograf tidligere.

Hvor mye kom vaskerommet på totalt?

Totalt kom det på ca 28.000 kroner uten vaskemaskin/tørketrommel. Men jeg valgte en av de dyreste frontene og har mye innerskuffer og dill på innsiden.

Hva tenker du om at du oppgir størrelse på klær i kleshaul?

Det tenkte jeg mye på før jeg gjorde det og kom fram til at det er nødvendig fordi alle spør alltid hvilken str jeg har så de har noe å sammenligne med. Om jeg unnlater det får jeg fort 100 meldinger med spørsmålet “hvilken størrelse bruker du i denne”. Det er på ingen måte for å legge fokus på at jeg er en viss størrelse, men størrelser varierer så enormt fra butikk til butikk. Så får jeg heller ta kampen om at vi ikke defineres av størrelser utenom, slik som da jeg fortalte om at jeg måtte ha XXL på Zara i en ting og M i en annen. Aldri, ALDRI la lappen på klærne bestemme hva du skal føle. Det er ingenting annet enn en bokstav.

Blir du gjenkjent på gata? Hvis ja, har det vært rart å gå fra “en vanlig person i folkemengden” til en influenser?

Ja, og det er bare så koselig når dere kommer bort <3 Jeg syntes egentlig ikke det, som jeg har sagt tidligere så føler jeg at det er mer en venninne som kommer bort og sier hei når jeg hører “du jeg følger deg” fordi jeg kjenner så på at jeg har så personlig forhold med mange av dere og deler ting som man vanligvis kanskje bare deler i vennegjengen. Jeg får så utrolig lite hate og syntes oppriktig jeg har en veldig hyggelig følgerbase.

Satser du mer på snap enn instagram?

Det er umulig å si for framtiden. Jeg tror nok alltid Instagram vil være min hovedplattform og målet er uten tvil å få bygd den opp enda sterkere. Jeg tok jo veldig av i utlandet og ble skrevet om i både Daily mail, the Guardian +++. Derimot har VG eller dagbladet feks aldri nevnt meg eller intervjuet, så målet er jo å nå bedre ut med Instagram også i Norge. Det er kjempe moro ha fler plattformer og utdype seg på. Jeg er også så utrolig lykkelig over at denne bloggen har holdt seg på topp 10 siden første dag, dere støtter opp og gir meg så mye!!

Det var det som ble med for denne runden. Mange av dere spør om veien til å trives i egen kropp, og det tenker jeg fortjener et eget innlegg. Takk til alle som sender inn så mye koselige meldinger, dere får meg til å smile hver dag. Nå håper jeg dere nyter pinsen videre og koser dere i kveld. STOR KLEM

4 kommentarer
    1. Du svarer godt for deg! ☀️ Du er et godt forbilde med gjennomtenkte verdier, takk for at du får meg og mange andre til å føle oss litt bedre 💛

    2. Hei!
      Jeg har ikke fulgt deg så lenge så har ikke helt fått med meg dette med hvordan du ble så kjent i utlandet, hva som gjorde det?
      Du er en så fin person, og skikkelig inspirerende. Ler alltid og koser meg når jeg sjekker oppdateringer:)
      Ha en fin kveld <3

    3. Skjønner deg så godt angående nr 3. Vi har nå tre barn, minste er 1,5 år. De andre to er 6 og 8,5 år. Vi var så uenige lenge ang nr 3. Han ville ikke, jeg ville så enormt. Det førte til nokså dårlig stemning en periode, mye stress for min del kjente jeg. Til slutte valgte jeg å droppe og snakke om det. Men det kjentes virkelig som en sorg.. Så – plutselig snudde han om. Og vi fikk skjønne lillesøster, tredje babyen som jeg drømte om så lenge. Om det var mest for min del kan godt hende, men han er ganske så svak for sitt lille lykketroll. Og vi kunne aldri vært henne foruten. Kjenner veldig igjen måten du beskriver dette på. Klem

    4. Kan du legge ut/fortelle om hva som ble skrevet om deg i utenlandske aviser? Har ikke fulgt deg så lenge, så har ikke fått med meg dette 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg