UKENS SPØRSMÅLSRUNDE

God søndag fine. Her har det vært men langsom helg helt ærlig. Jeg husker hvordan jeg elsket regnfulle helger før barn kom i livet. Det var liksom den beste unnskyldingen til å legge seg under pleddet på sofaen å bestille take away. De siste årene har regnfulle helger gått til aktiviteter som lekeland, kino, bondegård besøk, trampoline land +++ noe jeg for all del trives bedre med enn sofa og serie. Men nå med Corona er jo det begrenset, og selvom vi koser oss hjemme kjenner man litt på de langsomme dagene. Regner med at jeg ikke er den eneste? Men over til poenget. Søndag betyr spørsmålsrunde her på bloggen, so here we go.

Hvis du blir gravid med p-ring, blir det abort da?

Jeg har begynt på p-ring pga smerter under mens og eggløsning og ikke pga prevensjon. Robin er veldig bestemt på at han ikke ønsker et 3 barn og kommer derfor til å bruke kondom i tillegg fordi han ønsker å være sikker. Sannsynligheten er liten, med andre ord. Men om situasjonen hadde oppstått hadde en abort vært helt uaktuell.

Hvorfor skal du gifte deg humanistisk? Du var jo leder på kristenleir i mange år?

Jeg konfirmerte meg borgelig, og har ikke vokst opp i noe kristen tro. Jeg deltok på kristen leir og hadde en periode i livet der jeg satt mye spørsmål rundt Gud. Men i voksen alder anser jeg meg som ateist. Jeg er likevel utrolig glad for å ha lært mye fra kristendommen jeg har tatt med meg videre i livet. Utrolig takknemlig for å ha opplevd leir.

Hvordan ble du så kjent i utlandet?

Mange av bildene mine på instagram gikk viralt i 2018 og jeg ble delt av ulike Hollywood kjendiser osv. Utrolig gøy! Som tidligere sagt har både Daily mail og the Guardian intervjuet meg, og mye av mitt innhold gikk internationalt. Nå kjenner jeg likevel på at jeg trives bedre med norsk og tenker mye over om jeg burde gå over til 100% norsk også på Instagram. Veldig vanskelig!

Har dere hushjelp?

Haha, dette er 3 runden dette blir spurt om så nå må jeg jo bare ta det med. Vi har ikke hushjelp, og så rotete som det stadig er her forstår jeg ikke helt hvor det kommer fra. Hvor ofte jeg vasker varierer men robotstøvsugeren går daglig.

Hvorfor drøyer du sånn å skrive om ME?

Rett og slett fordi det er et sårt tema MANGE har ekstremt mange meninger om. Jeg kan stå i mye kritikk, men mitt svake punkt er definitivt all dømmingen rundt denne diagnosen. Jeg har lovt dere et utfyllende innlegg, og jeg svarer derfor ikke på noen av ME spørsmålene som kom inn. Alt skal bli svart på snart. Jeg bare må sette av nok tid, det er såpass mye at det vil bli delt inn i ulike deler og de burde jo komme ganske tett.

Hvorfor har du silikon?

Jeg tok silikon før jeg ble mor, av grunner som var utseende basert. Den dag idag angrer jeg og syntes det er synd jeg ikke klarte å akseptere kroppen min som den var. Jeg liker ikke tanken på å ha et fremmed legme i kroppen og den dagen protesene må byttes, kommer de heller til å bli fjernet. Uten å plassere inn nye.

Har du søsken?

Ja, jeg er dritten i midten haha! Storesøster flink som er 3 år eldre enn meg, og lillebror søt som er 7 år yngre. Vi har et veldig godt forhold alle sammen, egentlig hele familien min.

Skal du farge håret mørkt? Skal du klippe deg kort?

Jeg vil egentlig bare ha min naturlige hårfarge. Nå har jeg striper, men bunn er min hårfarge. Jeg har ikke lyst til å stripe det noe ny runde, og håper det kan vokse seg til med tid så jeg kun kan ha min egen. Utrolig digg å slippe å tenke på ettervekst. Så får vi se når de grå hårene kommer haha. Kort har jeg utrolig lyst på, men jeg har mye krøller og jo kortere hår jeg har jo mer brusete er de. Lenger hår = tyngde. Så det har jeg gått bort ifra.

Hvordan føler Robin det når du gråter over baby nr 3 på sosiale medier?

Vi har jo snakket masse om dette og kommuniserer godt. Så han vet hva jeg føler. Han syntes det er helt ok at jeg deler min sorg så lenge jeg ikke setter han i dårlig lys. Jeg mener jo oppriktig at hans valg er riktig, og hans mening skal respekteres. Selvom det er kjipt så er det viktig å være to om en slik avgjørelse.

Hva er det dere har på vinduene og hjelper det mot varme?

Det heter screens og vi valgte å få det pga varme ja. De er på utsiden og reduserer varmen enormt. Stuen var kokvarm om sommeren før vi investerte i det. Det koster litt men har virkelig vært verdt det. På soverommene hjelper de også mye, men siden det er i 2 etasje kommer også mye av varmen fra taket og vi har derfor i tillegg aircondition. Til alle som spør om det, så slenger vi bare ut det røret gjennom vinduet som står på gløtt og det får rommet ned til de gradene vi ønsker på 123.

Hva tjener du i mnd som influenser?

Jeg tenkte at jeg for en gang skyld skulle svare på det. Så langt har jeg tjent gjennomsnittlig 100.000 brutto i mnd på min jobb etter at alle avgifter er trekt ifra. Det skal sies at jeg jobber langt mer enn en normal arbeidsuke på 37,5 timer og at hver mnd varierer veldig.

Hvorfor never du ikke antall kilo og resultatet på vekten i 30 dagers Challenge?

Fordi jeg syntes ikke tallene skal ha noe betydning på hva jeg ønsker å framme når det kommer til helse lengre. Det er så utrolig individuelt og for meg handler det ikke om vekt, men hvordan kroppen kjennes og hvordan helsen bedres på å ha et sunt kosthold.

Fikk du mye hets når du tok opp tema rasisme?

Ikke mye, men noe. Jeg syntes likevel det er viktig tema å ta opp, og engasjere seg i. Uavhengig om jeg er etnisk norsk eller ikke. Det at noen sier seg uenig ser jeg på som en positiv ting, vi kan ikke alle tenke likt. Uansett så er debatt viktig og resulterer i at det blir gode samtaler rundt emne. Når jeg velger å ta opp en debatt, så ønsker jeg å stå i andre sine meninger og høre andre sine argumenter. Jeg står ikke på bakbeina og tenker at kun det jeg mener er det som er riktig. Mange gode innspill blir delt, og jeg selv kan være med på å utvikle meg. Jeg trives med å bli utfordret på hva jeg mener, og syntes derfor at fler burde stå opp for sine synspunkter så vi kan fortsette å lære av hverandre.

Hva skulle du jobbet med om du ikke var influenser? Og ser du en framtid i et annet yrke?

Jeg var på vei til å utdanne meg innenfor medier og kommunikasjon før jeg ble syk. Og planen var å gå filmvitenskap videre. Jeg håper at jeg kan fortsette innenfor markedsføring når jeg føler meg ferdig med mine sosiale medier, jeg føler jeg sitter med mye kunnskap. Og at formen fortsetter holde seg såpass bra så jeg kan jobbe. Ingenting som er bedre enn det, men per idag måtte det fortsatt vært en ganske tilpasningsdyktig jobb der mye kan bli gjort hjemmefra.

Ellers så går mye spørsmål igjen, og det kan dere finne svar på ved å gå under kategorien her på bloggen. Takk til alle som sendte inn, og kommenter gjerne under her om det er noe du ønsker at jeg skal svare på til neste søndag.

16 kommentarer
    1. Hvorfor tar du ikke bare ut silikonet nå? Siden du absolutt skal fremme naturlig kropp osv, og sier de ikke skal byttes med nye. Hadde du stått for det ville du booket en operasjon for fjerning av de.

      1. Nå koster en operasjon for fjerning av proteser en del. Pluss at du må ta like mye hensyn som om du skulle ha satt inn silikon. Noe som medfører at man skal være forsiktig av bæring osv i ganske lang tid etterpå. Det vil jeg anta er vanskelig med to små barn. Skal ikke legge ord i munnen på Sara Emilie. Men bare sånn at du vet det mest sannsynlig handler om mer enn at man bare “ikke gidder” 😊

    2. Bare en kommentar til en morsom ord-delingsfeil; det er stor forskjell på å ha et fremmed legeme i kroppen, enn å ha et fremmedlegeme i kroppen 😅 Sorry, klarte ikke dy meg 🙈 Vet du kommer til å le godt når du ser forskjellen 😅

    3. Bare en kommentar til en morsom ord-delingsfeil; det er stor forskjell på å ha et fremmed legeme i kroppen, enn å ha et fremmedlegeme i kroppen 😅 Sorry, klarte ikke dy meg 🙈 Vet du kommer til å le godt når du ser forskjellen 😅

    4. Bare en kommentar til en morsom ord-delingsfeil; det er stor forskjell på å ha et fremmed legeme i kroppen, enn å ha et fremmedlegeme i kroppen 😅 Sorry, klarte ikke dy meg 🙈 Vet du kommer til å le godt når du ser forskjellen 😅

    5. Dette her er overhodet ikke ment som kritikk bare så det er sagt altså, men kanskje litt mer en tankevekker ?🤷🏼‍♀️

      Igår la du ut en GiveAway på Instagram, det er jo velmodulert hyggelig det. Det eneste jeg reagerer lott på er at du skriver at man skal tagge 4 Venner og Max en kommentar per person for at alle skal ha like sjangser… det er veldig veldig fint å tenke på at det skal være likt for alle.. MEN det er faktisk ikke alle som har 4 venninner.! Og det gjør fryktelig vondt…. Det er vondt i hverdagen og ikke ha venner, og det fjør enda mer vondt og bli påminnet det hver dag… så i bunn og grunn så er det jo ikke like sjangser for alle…

    6. Det skulle altså stå veldig hyggelig og ikke velmodulert 😂

      Vill også bare igjen påpeke at det ikke er noe personlig mot deg. Jeg digger deg og måten du fremstiller deg selv i sosiale medier, at alt ikke alltid er rosenrødt og at du tør å vise deg bak fasaden også. Love it..❤️
      Men jeg ville bare gi en heads up på at det faktisk finnes mennesker og dessverre ganske mange av dem, som ikke har så mange venninner..

    7. Jeg syner du virker som en helt unik og enestående person som sprer så mye glede og gir så mye av deg selv, takk for inspirasjon, latter og mange gode tips 😄Stå på og skinn som den stjerna du er 🙂

      Klem Mona Fra Fredrikstad

    8. Jeg syner du virker som en helt unik og enestående person som sprer så mye glede og gir så mye av deg selv, takk for inspirasjon, latter og mange gode tips 😄Stå på og skinn som den stjerna du er 🙂

      Klem Mona Fra Fredrikstad

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg