UKENS SPØRSMÅLSRUNDE

God tirsdag fine! Her regner det ned og jeg samler opp energi til å male steinveggen. Solen har vært den perfekte unnskyldning til å slippe unna strøk 2, men nå utgår jo den. Mens jeg prøver å finne motivasjon, tenkte jeg det var på tide å svare på spørsmålene som har svirret rundt den siste tiden.

Robin skrev at en av ulempene ved din jobb er at du aldri kan ta fri. Hvorfor ikke, hva skjer da?

Først og fremst så er det noe som heter algoritme på instagram og snapchat som blir min “største fiende”. Så lenge jeg holder meg aktiv gjennom dagen og gir godt innhold, kastes det på “utforsk” og jeg blir hele tiden oppdaget av nye folk og når godt ut i mine kanaler. Om jeg tar pause faller jeg av bølgen og det er usikkert om jeg når ut igjen. Spesielt instagram er ille der, og veldig mange har blitt sterkt påvirket. Det er hele tiden mye forventinger fra jobbene du mottar at du skal nå bra ut, et følgertall på 300.000 hjelper lite hvis bildet blir sett av 2% av følgerne dine. Så er det såklart den delen at det er en type jobb du kan ha med deg overalt, på godt og vondt. Jeg har heller ikke krav på ferie og feriepenger pga det er eget firma. Men mye kan planlegges i god tid og jeg kan begrense sosiale medier ved behov, men aldri 100% over mange dager.

Lever du av instagram?

Jeg lever av en kombinasjon av alle mine sosiale medier. Snapchat, blogg og instagram – det henger sammen og er inntekten min ja <3

Er du komfortabel med å dele så mye privat? Er jobben/inntekten verdt det?

Det jeg velger å dele valgte jeg lenge før inntekt. Hele min motivasjon for å starte med sosiale medier, var å spre budskap som er tabulagte og dele private sider vanligvis mange skjuler for å normalisere det. Inntekten ble en fin bonus, så svaret er at jeg er veldig komfortabel med det når målet var å hjelpe andre og det ble oppnådd <3

Når du viser fram klær, er det du selv som har valgt dem ut?

Ja. Jeg sender liste på hva jeg ønsker å framme, og hvis noe av det ikke falt i smak, sendes det i retur eller doneres. Det som vises er nøye plukket ut personlig av meg. Men jeg har så klart enkelte ting å forholde meg til, som feks “velg blandt nyheter” eller “unngå det som snart er tomt på lager”.

Jobber du fortsatt aktivt med å gå ned i vekt? Du spiser jo fortsatt NOKA!

Nei, men det er jo en livsstil endring og jeg kommer alltid til å tenke på hva jeg putter i munn. Men målet er ikke å gå ned i vekt, det er det lenge siden det var. Målet er å få energi via maten jeg spiser, og vedlikeholde en god helse. Nokaen spises fordi VITA byttet eiere høsten 2019 og hadde 50% salg, jeg kjøpte opp en haug og tar derfor 1-2 måltider av det i uka hvis jeg ikke rekker lage meg annet for å bli kvitt det. Hvis det er noe jeg evt jobber aktivt med nå, så er det å bli sterk. Jeg er SÅ lei av å vøre begrenset i hverdagen med løft og dårlig rygg pga jeg er svak i muskler.

Hva heter den rensemaskinen du bruker på kvelden?

Den heter LUMISPA og er et produkt fra Nuskin. Jeg er ingen forhandler, og har betalt for den selv fra en bekjent som er forhandler. Den er amazing!

Hvor mye bruker du på egne klær, til både deg og barn?

Det er sjeldent jeg handler not utenfor spons, men jeg må betale for produkter jeg mottar. Jeg betaler 25% moms på absolutt alle klær vi mottar + 35% skatt av verdien, så hvis jeg feks mottar en jakke til 1500 kr betaler jeg 825 kroner fra egen lomme. Du kan på en måte tenke at jeg får alle klær på 40% salg, men så må jeg handle “mer enn nødvendig” pga jobben min så forbruket er nok høyere enn for normalt. Så blir inntekten regningen jeg sender vedsidenav klespakken.

Hvordan få barnet til å sove på eget rom/alene?

Jeg har levd etter “når de selv er klare for det” og har aldri jobbet aktivt for egen seng eller eget rom da vi har trivdes veldig godt med samsoving og jeg har prøvd tenke at det er en tid for alt. Ting har gått veldig av seg selv, Liam og Emma sluttet å amme og kom på eget rom på to helt ulike tidspunkt, fordi de er 2 ulike barn. Jeg tenker at det ikke finnes noe fasit, og siden jeg har ventet til de er klare har jeg heller ikke trengt gjøre så mye når dagen kom annet enn å vise trygghet og nærvær.

Hvem tok initiativet til å bli kjærester?

Det var jeg, Robin var livredd for å binde seg. Han hadde sagt at han elsket meg, men ikke søren om vi skulle være kjærester enda(ga mening?). Vi gikk tur med min hund Bonnie en sommerkveld og jeg løp ut i grøfta, plukket en blomsterbukett og stelte meg opp foran han. Ga en lang tale på at jeg lovte å ikke såre han. På den tiden skulle Robin være veldig “Bad boy, hard to Get” men han trengte nok bare veldig bekreftelse på at jeg var seriøs fordi han syntes det var skummelt å åpne seg. Sammen ble vi, blomsterbuketten tok vi med inn og vipps så fikk vi et STORT bananflue problem i leiligheten min i mange mnd etterpå. Søtt.

Føler du deg noengang ensom?

Iblandt. Jeg har mange gode veninner men de fleste bor mange timer unna. Jeg har hovedsakelig vennskap over messenger utenom min barndomsvenninne Lene Mari. Jeg har også valgt å flytte hit jeg bor, som er 40 min unna der jeg vokste opp. Det er ikke langt, men langt nok til at jeg føler meg langt unna mitt sosiale nettverk og alle bekjente opp igjennom. Så jeg kjenner på det, absolutt. Men jeg er veldig glad for at chatten koker gjennom dagen på Messenger da.

Hvor mange timer jobber du hver dag?

Det er veldig variabelt, noen dager kan være 3 timer, og andre kan være 15 timer. Tipper at gjennomsnittet er 6-7 timer hver dag i gjennom hele uken ink helg. Ofte mellom 19-23 på kvelden fast.

Hvorfor skriver du ikke “lik min normale størrelse” istedenfor “S” osv?

Fordi det ikke hjelper, da jeg får 100 medinger “hva er din normale størrelse da, hvilken størrelse vil det si” osv og jeg har ikke kapasitet til å svare alle. Det er på ingen måte ment som et fokus på kroppspress, jeg vet mange mager som knyter seg ved størrelsesnakk. Og det er jo en sak jeg jobber med på si, at vi ikke skal la oss definere av størrelse og ikke henge oss opp i hva lappen sier. Jeg hører stadig om jenter som står i prøverommet og ELSKER det hun har på, men fordi hun måtte opp i en XL når hun vanligvis er M, legger plagget tilbake. Vi må ikke la noen bokstaver på en lapp påvirke oss, det er kun en pekepinn så det er lettere for dere å finne egen str.

En annen ting jeg har reagert på er at når jeg sa “Denne har jeg XL i” for 2 år siden, raste det inn positive meldinger “Åh det er så godt å høre deg si det, du ser så bra ut, takk som tørr og si det”. Mens nå som jeg sier S, så er det feil, påvirker til kroppspress og unødvendig. Størrelse har jeg alltid sagt og det er kun for at det gjør salget for den som ser på, lettere.

Neste uke vil det være Robin som skal svare på Q&A igjen, så send gjerne inn spm til han i kommentarfeltet her <3

 

 

 

 

 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Har du følt at du skammet deg over å være ung ufør? Har du fått sårende spørsmål eller noe nedlatende sagt til deg,at du f.eks var lat/rar?Syns du det er flaut å si du ikke jobber vist noen spør? Du har jo såklart bloggen men vist du ikke hadde hatt den,hadde du syntes det var vanskeligere å svare folk som spør hva du gjør? Har du noen gode tips til å “heve” seg over alle som syns man er rar som er ung ufør? Syntes du det var nedtur å bli ung ufør? Hva synes du er vanskelig med det?

    2. Skjønner ikke hvorfor noen skal henge seg opp i at du skriver hvilken størrelse du har. I alle nettbutikker står det jo også hvilken størrelse modellen på bildet har på seg. Jeg synes det er kjempe fint når noen forteller hvilken størrelse de har, for da kan jeg enklere finne ut hvilken jeg selv trenger.

    3. Er barna deres “typisk gutt og jente”?

      Hvilken butikk syns du det er letgest å fine klær til deg selv i?

      Kjøper du til Robin også via samarbeidene dine?

      Hva slags musikk liker du, og hva liker Robin?

      Syns du er herlig og ærlig. Elsker at du spiser kake, drikker øl og maler “hele tiden” i huset :p Fortsett som du gjør, du er skikkelig bra 🥰

    4. Hei Sara! Liker bloggen og snap og Insta kanalen din kjempe godt! Men jeg lurer, kunne du en dag skreve tlitt om hund? Tips og triks til oppdragelse og generelt om hvordan du har gjort til iforhold til hund? 🙂
      Det er jo høytid for nye valper i huset, og jeg mener å huske du hadde drevet med hund ganske lenge

    5. Spørsmål til Robin/Spørsmålsrunden neste uke:

      Har du og Sara vært i seriøse forhold tidligere? Og hva syns dere generelt om å være venn med en eks?

    6. Har dere hvert deres soverom? Sover dere alene? Evt hvorfor? Siden du skrev at du kastet Robin ut fra rommet nede. Og mener jeg leste en gang at det sto «Robin sitt rom» (men mulig jeg husker feil).

      1. Jeg fant svar i dine tidligere innlegg 😀 Synes det er fint du er åpen om det. Og så lenge det er det som passer dere best, så er det kjempe bra!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg