Ukens spørsmålsrunde

Hei og god søndag. Håper dagen deres går fint så langt. Det er så utrolig gøy å se jeg holder topp 5 på blogg.no og jeg er så ekstremt takknemlig for alle som klikker seg inn. I løpet av en uke ramler det inn mange spørsmål og jeg tenkte derfor det var ålreit å samle de som går mest igjen i en ukentlig spørsmålsrunde framover. Jeg kommer også til å legge ut spørreboks fast på Instagram story som dere kan sende inn på, men kommenter gjerne under innlegget her med nye spørsmål til neste runde. Håper dette gir en god mulighet til å bli enda litt mer kjent med meg og mitt <3

Startet du bloggen fordi du sliter økonomisk mtp Corona?

  • Nei. I slutten av mars forklarte jeg at Corona påvirket min økonomi, skoler, bhg ol hadde nettopp stengt og fler av mine samarbeidspartnere fryktet framtiden og måtte sette samarbeid på pause/avlyse. Det gjorde at jeg ble påvirket et par uker, MEN hver og en av dem har ombooket seg med meg og ingen inntekt endte med å gå tapt tilslutt, bare utsatt. Det resulterte i at April faktisk har vært den mnd med størst inntekt for meg noengang og min jobb som en såkalt “Influenser” går over all forventning økonomisk <3 Bloggen ble lagd fordi jeg ønsker å utvikle meg.

Hvorfor sover du ikke i samme seng som mannen din?

  • Enkelt og greit fordi vi er to småbarns foreldre som har stor mangel på søvn og tar all søvnen vi kan få. Vi startet med hvert vårt soverom fordi Emma ble født og jeg ammet om natten/samsov. For oss var det logisk at han som ikke var til “nytte” på natten, kunne få sove godt igjennom og heller være uthvilt så han kunne avlaste meg på dagtid. Nå er Emma snart 2 år og sover på eget rom, men våkner en del på natten. Jeg sover derfor i 2 etasje på gjesterommet da det er i samme etasje som barna, slik at jeg slipper gå trapper på natten. Robin sover nede da han må opp kl 06 på jobb og vekker alle med ringeklokken sin. Når Emma sover natten gjennom flytter vi til samme soverom igjen(regner jeg med haha).

Er det slik at vi alltid må på bloggen din nå for å få vite ting istedenfor at du legger ut på Instagram og snap?

  • Neida. Men alt jeg legger ut i storys på instagram og snapchat forsvinner etter 24 timer. Mye av det får stor etterspørsel fordi noen glemte ta printscreen, husker ikke hvordan jeg viste ting, lurer på om jeg kan vise på nytt ol. Ting jeg vet at det kommer mye spørsmål rundt, prioriterer jeg bloggen til slik at det ikke forsvinner og det blir enklere for dere å finne igjen. Samtidig syntes jeg det er fint å kunne få uttrykke seg skriftlig, spesielt under debatt og meninger.

Hva heter grønnfargen på stueveggen din?

  • Det er fargekode, og den heter S5010-G50Y. Sier du koden i malebutikken blander de til deg, merke er urelevant.

Hvordan fikk du så tynn midje?

  • Dette er så merkelig spørsmål?! Jeg får det hele tiden og blir like satt ut hver gang. Kan man SKAPE en tynn midje? Isåfall høres det ikke veldig sunt ut og noe jeg vil anbefale å legge fra deg. Midjen min har alltid vært som den er, hoftene også. Man er som man er, og bra nok er det <3

Hvorfor viser du aldri Robin sine reaksjoner på alle de hemmelige prosjektene du gjør? Vet han egentlig om dem?

  • Han vet ikke om dem nei. Jeg har filmet ved fler anledninger når han kommer inn og ser hva jeg har funnet på. Men han ønsker ikke alltid at jeg skal vise reaksjonen, noe som er forståelig mtp at han faktisk kan bli relativt oppgitt 😉 Selvom jeg velger å være et offentlig ansikt på godt og vondt, må ikke han. Heldigvis går det fort over, og så langt er det ingenting han er imot at det jeg har gjort – utenom å male grønt. Han hater den grønne stua må jeg pent innrømme. Så vi får se hvor lenge den forblir grønn, vi skal jo til syvende og sist trives begge to!

Har du virkelig ME? Du virker så aktiv.

  • Jeg har hatt ME diagnosen siden 2009, dette vil det komme et eget innlegg på. Rett og slett fordi jeg føler det er mye å forklare og fortelle om. Jeg er ikke frisk, selvom jeg er mye bedre enn hva jeg noengang har vært. Store deler av min ungdomstid gikk til å være ganske ofte sengeliggende.

Lever du 100% av sosiale medier og hva tjener du? 

  • Ja, jeg begynte tjene på mine SOME i 2018, men det var først i 2019 det bikket til hovedinntekt. Nøyaktig hva jeg tjener aner jeg ikke 100% da jeg har regnskapsfører som tar seg av alt og regnskapet kommer ikke før året er omme. Jeg har også erfart ganske godt at å nevne sum (For feks et samarbeid) bare gjør uvitende folk irriterte, så nå skjønner jeg plutselig hvorfor alle “påvirkere” holder kortene tett til brystet på dette tema.

Er du ikke ufør mer?

  • Pga min ME diagnose har jeg vært ufør siden 2015. Nå har jeg jo enkeltmannsforetak og lever av sosiale medier, jeg får derfor ingen penger av NAV. Men min uføre er pauset, den er ikke “avsluttet”. Jeg håper formen holder seg stabil så jeg slipper å noengang gå tilbake, det hadde vært en drøm. Men jeg er avhengig av å ha et sikkerhetsnett i tilfelle helsen faller. Utrolig flott system jeg er takknemlig for.

Noe annet du lurer på? Legg igjen et spørsmål til neste runde da vel <3

 

 

26 kommentarer
    1. Liker at du har startet blogg:-) Jeg lurer på om du er fornøyd med sofaen? Og hvordan er det i forhold til to små barn, blir det fort flekker? Har to småtroll selv:-)

    2. “Man er som man er, og bra nok er det” sier du.. Du har jo slanket deg siden barn nr 2 ble født, fjernet mellomrom mellom fortenna og er nå på en 30 dagers challenge. Vet du har gjort mer, men siden det er lenger siden regner jeg med du delvis har forandret deg. Synes det var et merkelig utsagn av deg, greit å vise hengehud og cellulitter, men når man slanker seg i 2 år og fjerner mellomrom mellom tenna – da blir det litt dobbeltmoralsk, eller?

      1. Anna.. På hvilken måte da lurer jeg på? Slanking handler faktisk om å være sunn, ha en sunn vekt i forhold til høyde og å føle seg vel selv. Det er da det mest normale å gjøre og er godt for kroppen innimellom.

        Og å fjerne et mellomrom mellom tennene, hva vet du om det var for eksempel irriterende? Kanskje hun hadde andre plager osv.

        Misliker slike dømmende kommentarer basert på så tynne grunnlag.

        PS: jeg er overvektig selv og har en sykdom som gjør det vanskelig for meg å gå ned, men selv jeg tar meg ikke nær av at folk ønsker å slanke seg å gå ned noen kilo til de er på en vekt de føler seg bekvem med.

      2. Hei Anna!
        Her har du tydeligvis ikke fått med deg HVA som skjedde med mellomrommet hun hadde mellom tennene, så før du uttaler deg om noe du ikke har peiling på så burde du kanskje sjekke opp litt fakta? Hun var hos tannlegen for å fikse noe som gjorde at tannlegen fikset på mellomrommet mellom tennene uten å høre med henne først om dette, var det forklaring nok eller må du dømme mer, slutt å troll rundt på nett er du snill!

      3. Jeg må si jeg stusset litt på det selv når hun skrev slik, hun har jo fått slankere midje siden hun har gått ned i vekt, og da burde det være greit å spørre hvordan. Og når hun fortsatt er på sånne 30 days challenge og muligens fortsatt er på slanker’n blir det liitt feil med «man er som man er og det er bra nok» når hun selv er på en reise for å endre kroppen.

        1. Hei 🙂 Det ble kanskje ikke godt nok formulert fra min side, men folk spør om hvordan korsett jeg bruker, om jeg har operert ribbein ol når de nevner midjen. Så tror ikke de har ment pga vektnedgang. Også må jeg bare poengtere at utfordringen jeg gjør har ingenting med å være på slanker`n å gjøre, eller har noe som helst betydning på kroppsendring utad. Den handler om å jobbe med å gi kroppen sunn og viktig næring, få energi og jobbe med den innad.

          1. Det syntes jeg var et mye bedre svar av deg, og forstår med en gang hva du ville frem til😊 Alle heier på sunn kropp og sunne forbilder, men siden du og Terese har slanket dere – så tenker man automatisk at det er det dette handler om også!

            Og til anonym: Synes dog ikke dette er å være nett troll, kritiske spørsmål må man kunne stille. Følger Sara og synes hun gjør mye bra!

            1. Anna:
              Kaste ut av seg at noen er dobbelmoralsk er vel starten på trolling når du ikke har sjekket opp fakta, kanskje ordlegge deg annerledes neste gang så det ikke virker så «kvast»?? 😉

      4. Men jeg er dog ikke noe motstander av folk som prøver å gå ned i vekt og er veldig fan av det selvironiske aspektet hun fremmer ved de fleste poster på some.

      5. Kan man ikke få fikse seg som man vil uten at man må forsvare seg til deg? Synes Sara må få lov til å gjøre det hun ønsker uten å måtte forklare noe som helst. Hun ønsker ikke fokus på kropp og utseende i some 👏🏻👏🏻👏🏻 samtidig som hun må få lov å gjøre akkurat det hun ønsker med sin kropp 😉

      6. Herregud for en forbanna dum kommentar 😩 hadde du fulgt sara lenge nok hadde du visst at hun angrer på tennene, og at det var ikke sånn de skulle bli! Og det at hun slanker seg… fortell meg… hvem faen vil ikke gå ned i vekt når man har fått to barn?! Jeg rekker opp hånden! Hun sier at det handler om å trives, ikke det å bli «tynn»… synes du er rask med pekefingeren! Skjerp deg….

    3. Då flytting ærlig innlegg. 🙌🏼 Jeg lurer på, hvor du kjøper hattene dine? Hvor du kjøper du Hvite fluffy stråene? Og hvor sofaen er kjøpt og om den er god å sitte i 😁 Og er også interessert i hvordan du redigerer bilder!🤗

    4. Til neste uke:
      Skulle ikke dere til Italia på glamping tur og gifte dere nå i sommer, så ble det avlyst? Fikk med meg du sa at dere skal gifte dere i 2021 og at du var så letta for at det ikke var i år. Trodde plana var i år jeg🤷🏻‍♀️

    5. Hvordan kan man blogge på blogg.no nå? Tenker på siden du nettopp har opprettet deg en blogg. Jeg kommer bare inn på miniblogg.no sine sider når jeg skal opprette en blogg.

    6. Jeg digger deg!! Begynte å følge deg på Snapchat for ikke så lenge siden, og du ble raskt en favoritt 🙂 Elsker at du driver med hemmelige prosjekter uten å fortelle mannen hahaha, det er gøy og ikke minst inspirerende ting du finner på. Stå på! Og drit i alle de kjipe kommentarene, du er mye bedre enn dem;)

    7. Hvilken neglelakk bruker du mest? Det er en jeg har sett du bruker ofte og skulle gjerne funnet en lik 😅 Nydelig farge 😍💅

    8. Ikke spørsmål, bare en kommentar 😊
      Min greie har ikke vært å følge med på bloggere og influensere. Jeg syns mye av de jeg har sjekka ut er så “perfekte” at jeg blir helt oppgitt. At de orker, tenker jeg da. Men vi er jo forskjellige. Nå er jo det “uperfekte” i vinden og har vært det en stund, det syns jeg er bra. Da jeg kom jeg over deg, så var det første gang jeg har hatt lyst til å følge med noen. Så ros til deg, du er flink og du fortjener masse følgere. Jeg heier på deg! 😃❤

    9. Elsker å følge med på deg, både på Instagram og snapchat, og nu her 🙂

      Lurte på om du vil fortelle om fødslerne dine? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg