Ukens spørsmålsrunde

Hei fine! Håper helgen deres har vært fin <3 Denne gangen kom det inn mange spørsmål og jeg plukker ut de som går mest igjen. Jeg setter pris på alle som sender inn og håper dere føler dere får ok svar. Here we go!

Hva skjedde med bryllpet deres – er det avlyst?

Neida, vi har hele tiden sagt at vi skal gifte oss i 2021. Det må ha vært mye forvirring her, for dette har mange spurt om. Vi har booket oss inn på et helt nydelig sted i september 2021 og slipper heldigvis unna Corona perioden(Må vi håpe). Stor klem til alle som opplever at bryllupet sitt har blitt avlyst i år, det må være forbanna kjipt. Kan ikke forestille meg 🙁

Er du på diett enda?

Akkurat nå er jeg i en 30 dagers Challenge som du kan lese om HER. Fokuset der går på helsen og at det er like viktig å spise nok som riktig. Utenom det, så vil jeg ikke kalle det jeg gjør noe diett. Det er en permanent endring av livsstil jeg har gjort, og jeg vil alltid måtte passe på hva jeg spiser til en viss grad. Ikke for vekten sin del, men fordi jeg ønsker å gi kroppen min mest mulig energi gjennom riktig næring. Det er mye med helsen man ikke kan kontrollere, men riktig næring er en av tingene man KAN ha kontroll på.

Topp 3 favoritt filmer og serie?

Film:

  • The best of me
  • No Escape
  • The notebook

Serie:

  • Greys Anatomy
  • Lost
  • Lucifer

Hvordan går det med boka de?

Den har ikke blitt skrevet på siden Corona starta, falt helt ut og hadde ikke sjans til å prioritere den. Men nå som bhg er åpen  er den på listen igjen <3 Jeg har gjort mye av grunnarbeidet og føler jeg har store deler av boken i hodet allerede. Jeg har ingen forlag enda, tenkte det var ålreit skrive den ferdig først og ha utkast klart.

Hvor ofte har dere sex?

Alltid når jeg har eggløsning (Hahhaha gi meg Baby no 3, sprekk din jævla kondom) Neida, Joda. Neida. 2 ganger i mnd kanskje?

Hva syntes mannen din om alt du deler på sosiale medier?

Robin svarer: Tommel opp. Jeg har sagt ifra om mine grenser på hva jeg syntes er ok å dele og ikke mtp kropp feks. Fler av bildene godkjenner jeg først. Så lenge vi kommuniserer bra på det og er enige samtidig som du respekterer mine grenser så syntes jeg det går veldig fint.

Snakker du fortsatt med @frkeinevoll/Amalie?

Vi snakker sammen daglig enda på messenger og holder kontakten. Det er ikke like mye som før. Vi jobbet mye sammen som “kollegaer”, naturlig nok og helt innenfor. Vi kunne snakke 6 timer tilsammen ila en dag og det er ikke sunt i lengden haha. Så fort Corona er over skal jeg fly til Bergen og gleder meg så sykt mye til å se henne igjen. Men vi snakker altså fortsatt daglig.

Hvorfor velger du å flytte mye av tingene dine over på blogg? Jeg foretrekker insta/snap.

Fordi jeg forstår at ikke alle klarer å følge med på meg hver eneste dag. På snap/instastory forsvinner alt etter 24 timer og jeg får samme spm igjen og igjen. Slik som her om dagen, valgte jeg å snakke om ME på snap, og jeg har fått 100 spørsmål de siste 48 timene om jeg kan nevne det igjen, de fikk bare med seg slutten osv. Nå angrer jeg på at jeg ikke bare lagde et innlegg her. En tommelfinger regel på bloggen vil være å dele de tingene jeg ikke vil at skal forsvinne, som kanskje vil ha en “oppfølging” så jeg slipper gjenta meg selv hele tiden. Samtidig savner jeg en plattform å formulere meg skriftlig på, Instagram er hovedsakelig bilder og i tillegg veldig internasjonal/i engelsk form. Det handler ikke om penger og klikk for meg, inntekten min ligger i de andre plattformene. OM bloggen blir en inntektskilde får tiden vise, og det er helt ok. Og kunne spre reklamen litt ser jeg bare på som positivt, så ikke alt faller på Instagram.

Forstår du ikke at de dagene du føler deg dårlig, er fordi du dagen før har gjort for mye?

Joda. Men så er det sånn at man må veie litt opp. Jeg har de siste årene fått en veldig mild staff for tingene jeg har gjort, om jeg må hente meg inn en dag for å så kunne gjøre hva jeg ønsker/har lyst til en annen dag så gjør jeg gjerne det. Skal man sitte stille og konstant være redd for en dårlig dag, når man opplever så milde dårlige dager som meg så blir livet ganske kjipt. Poenget: Iblandt er det verdt det.

Hva ville du jobbet med hvis du ikke jobbet med sosiale medier?

Jeg kunne virkelig tenkt meg å jobbe innenfor markedsføring og jeg håper at den dagen jeg gir meg som Influenser har det åpnet en dør inn hos et annet firma på mediebyrå/markedsføring. Jeg gikk jo medier og kommunikasjon på vgs og planen før sykdom var å ta en Bachelor i filmvitenskap. Drømmen var å lage reklamefilmer, så det at jeg nå kan reklamere som ENK er på mange måter en drøm gått i oppfyllelse (På en litt annen måte enn jeg forestilte meg vel og merke)

Hva gjør du hvis noen screenshotter barna dine?

Jeg tenker litt sånn: Når man velger å poste noe så må man tenke ekstremt mye over hva man publiserer. Aldri publiser noe som er krise om noen tar screenshot av. Det er så klart aldri noe jeg ønsker, men hvis man poster noe å tenker “Nei fy søren det der skulle ingen ha” pga et screenshot så burde du ikke postet det i utgangspunktet.

Har du silikon?

Ja, det har jeg. Tok silikon i 2013(?) og hadde store planer om fler kosmetiske operasjoner på den tiden. Som dere vet, er jeg i en helt annen “mindset” nå og kunne virkelig ønske jeg aldri gjorde det. For en reise og endring! Jeg gleder meg til den dagen jeg skal ta de ut. Til alle som lurer – det var ingen problem amme med det.

Du er veldig opptatt av å fremme et sunt syn på kropp, men du var jo ikke fornøyd med kroppen din før du gikk ned. Og nå skal du fortelle folk at de bør være fornøyd?

Feil. Jeg har lagt ut kroppspositiviet og kropp er topp bilder siden dag 1 etter Emma ble født. Jeg husker at jeg sto og ristet på den tomme magen i speilet på barselhotellet på snap og har hele veien hatt et poeng om at “Det er ok å ville ha en sunn livsstil og jobbe for en bedre helse med å gå ned i vekt, men det er viktig å elske sin egen kropp på alle stadier og forstå hva den har vært gjennom.” Skal dog sies at dette har vært en lang reise for meg, og at vekt og buksestørrelse var mer i hodet mitt før enn det det er nå. Det har vært en prosess, som jeg har lært av hele veien selv også <3 Jeg er utrolig glad for at jeg er der jeg er i dag, og at jeg har muligheten til å dele erfaring så alle kan lære av min erfaring på å gjøre ting riktig OG feil på.

Hva er det værste og beste med å være Influencer?

Det beste må være alle de positive meldingene jeg får hver eneste dag. Hver dag får jeg historier fra andre mennesker som forteller hvordan JEG, lille meg – har hjulpet dem til å få et bedre liv. Det er helt utrolig følelse å sitte med!! Jeg får meldinger fra ikke bare mammaer, men mennene deres som takker fordi de endelig har kona si tilbake. Tenåringsjenter som takker meg fordi mammaen deres endelig smiler igjen. Det er så sykt rørende at dere aner ikke.

Det værste er uten tvil nettroll, jeg klarer heldigvis å snu det til at de må ha det veldig vondt med seg selv og får mest lyst til å gi mennesker som spyr ut stygge kommentarer en god klem. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være å sitte bak et tastatur å ha så mye hat.

Stopper den der for denne gangen. Lærte dere noe nytt? Legg gjerne igjen spørsmål til neste uke, det var mange fler jeg kunne tenkt meg å svare på så jeg har de også til gode <3

 

 

8 kommentarer
    1. Heia! Jeg har prøvd å sende deg en mld på Facebook der du har den bloggsiden din:) men jeg vet ikke om du får den. Tenkte bare å si fra at det kanskje ligger en mld der du ikke har sett:)

    2. Wow du får mye kritikk og negative meldinger synes jeg. Jeg vet du er mer “offentlig” enn oss andre, men det du sier er jo din mening om ditt liv. Du representerer ikke kvinner eller forteller noen hva de skal gjøre. Du forteller om ditt liv, så vi andre kan plukke opp gode tips og motivasjon til vår eget liv.

      Jeg blir irritert på fine vegne, når jeg ser de prøver å bli sunnere for din egen helse. Også blir du shamet for å “presse vektnedgang” på folk. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine jeg.

      Du er ihvertfall en stor inspirasjon for meg! Din selvironi, positivitet og arbeidsmoral smitter over på meg, og jeg har større glede som mamma i dag. Jeg har fått masse gode tips om organisering interiør, klær, leker og det meste egentlig, takket være alt du deler. Så tusen takk <3

    3. Bare digger deg 🤩 Oppdaget deg ved en tilfeldighet i værste corona tiden.. Og det var så morsomt å følge deg og se hvor positiv du var 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg